tisdag 22 november 2011

Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag?
Nej! Det ska ni ha jävligt klart för er att det inte är, för det är Nicas födelsedag!
HURRA HURRA HURRA!

Fan va det inte "känns" när man fyller år längre. Det är nästan så man själv glömmer bort det.
Inte för att det inte är roligt, Det är klart att det är roligt att äta tårta o få presenter. Men det händer ju inte mycket mer. O det är lite ångest i att bli äldre.

Imorrse när jag vaknade så fick jag stans blodtrycksfall, o höll på att både spy o svimma inne i badrummet. Kuta in till sängen o la mig en 10min så gick det över. När jag kom in badrummet igen var jag likblek.. nästan lite grön. Fräscht! Det kommer väl med åldern? :P

Vi firade min födelsedag med familj o J här hemma i söndags.
Mamma, pappa, bror o brorson kom o käkade mat, fikade o busade. Hundarna skötte sig bra! Det känns skönt att vi alla kunde samsas om den lilla bostadsytan.
J gjorde goda hamburgare som vi käkade med klyftisar. Fikat blev hallongrottor som jag bakat (ok, J knådade o tryckte det viktiga sylthålet...) o banan/choklad muffinsarna från Josses recept igen ;) O så hade mamma med sig små pytte päronbeskvier - mumma!
Fick en ny parfym med tillhörande bodylotion. Gilla! Sa bara för nån dag sen att mina parfymer börjar ta schlutt.
Sen har dom gett mig bidrag till att fixa bilen oxå. Inte att förglömma. Bästa föräldrarna har jag. O bästaste bror har jag med som fyller på mitt Premium konto på Spotify!! TACK!

Den riktiga födelsedagen spenderades på jobbet ett par timmar.
Sen raka vägen hem för o gå en sväng på kanalen med Abbie. Lagade lite gourmet mat i form av äggrör, prinskorvar o bacon! Inte dåligt de :P
Sen tog jag ett välförtjänt kärringvil i nästan 2h. Vaknade vid 6 för att dra kossan till Norrköping o gå en sväng i spåret med hundfolket. Alltid lika trevligt att "slänga käft" med dom.
När jag kom hem hade jag haft inbrott.
Däremot var det ingen som hade snott nåt, utan det var J som hade lämnat nåt. Finaste presenten!
Fått en massa cuberspejs grattis på Fejjan såklart, o massa fina sms.
Tack allihopa!

Nu ska jag se reprisen av 99 saker, utan att somna.



Inga kommentarer: