måndag 26 december 2011

God mellandag!

Eller vad säger man egentligen?
Man kan ju inte säga god fortsättning reda. Det gör man ju efter nyår.

Ingen vila ingen ro. Under jul o nyår är jag bara ledig på aftnarna. Jobbade igår natt o ska jobba ikväll oxå. Sen är det heltidsjobb under nästa vecka fram till nyårafton. Sen nattpass på nyårsdagen. Men då har man ju vaknat till förhoppningsvis :P

Vart tog alla mina vänner vägen?
Så kan jag känna. Eller är det jag som i vanlig ordning är svindålig på att höra av mig?
Känns aldrig som man umgås med nån spontant längre. Allt är uppstyrt till parmiddagar eller tjejkvällar. Nångång då o då.
Träffar aldrig nån spontant längre o bara går på stan, fikar, hänger... känns ju lite trist.
Jag kanske skulle ta o sluta sitta o vänta på att alla andra ska höra av sig, o börja höra av mig till folk istället? Nyårslöfte 2012 :P

Ett annat nyårslöfte för 2012 är att jag ska börja simma.
Jag provade ju det här med att knata på gym i 3 omgångar. Första gången gick ju bra, då hade jag sällis av Jen bland annat. Då kunde man pusha varandra lite, iaf minst i att överhuvudtaget ta sig dit :)
Sen körde jag ett år själv. Men kom knappt iväg 1 gång i veckan.
O nu när jag flyttade ut hit till Ljungsbro så blev jag superpepp på att börja gå på pass här för dom som jag brukade gå för, när jag bodde här sist. Men nae. Blev typ 4-5 gånger. Sen orkade jag inte. Även att jag tyckte att Zumba var svinkul o ville själv börja hålla o pass.
Så nu testar vi att simma istället. Hepp Hepp! Det kanske är lättare. Man kan dra iväg innan jobbet om man börjar sent nån dag, bara duscha o dra iväg efteråt. eller så hinner man gott o väl efter jobbet även om jag slutar 6. Ska iaf sätta ett mål på 1 gång i veckan, men hoppas på att kunna komma iväg iaf 3 gånger i veckan. Hejja mig!
Jag behöver verkligen börja röra på mig, förutom promenader. Sitter ju stilla på jobbet halva dagarna. Ryggen o nacken blir verkligen pajj av det.

Annars då? Nåt nytt?
Nae.
Ingenting.

Ha de fint. Hej.


Inga kommentarer: