måndag 9 januari 2012

2012 - Då var det dags igen!

Nytt år. IGEN. Hej va det går!

Året avslutades i hooden med goda vänner, god mat o god dricka! :)

Humöret har varit lite upp och ner senaste tiden, men känner att jag är på banan igen. Man måste liksom tänka till lite ibland. Det är väldigt lätt att bara köra på som ett tåg i 180. Men man tänker inte på allt som svischar förbi. Så nu ska jag banne mig ta o börja tänka lite. Dels tänka på att inte jobba för mycket. Även om det är lite roligt att lönen ligger på nån tusing mer än vanligt. Men för lite sömn leder oftast till dåligt humör o trötthet som gör att man inte orkar nånting i slutändan ändå. Tänka på konsekvenser av det man gör o säger. Sen ska jag göra mitt bästa för att må bra! Jag, mina djur o nära o kära inräknade förstås :) VI ska må bra!

Förra veckan gick startskottet för att börja röra lite mer på mig, förutom promenader. Tog ett premiär besök i simhallen. Jisses va länge sen det var man var där! :) Men det var sig likt. De va bara en tant som var i o simmade, så man fick gott om plats :P
Lite svårt dock o sätta ribban för hur man ska börja. Har ju ingen aning om vad man "brukar" börja med, i längd alltså. Så jag tänkte att jag simmade tills det kändes nog. Så det blev 30 längder. Helt fjantigt att det bara är 750m egentligen. Haha! Inte ens en kilometer simmade jag! Visst hade jag orkat längre men jag liksom tröttnade. Så jag tänker att jag ska öka på varje gång jag är där tills man kommer upp i dom sträckorna som man känner sig riktigt slut på. Så nästa gång blir det 40 längder. Pass på!

Abbie får sin träning i form av promenader o Rallylydnad. Har fått in 1 pass i veckan med Therese o Josse. Bådar gott inför första tävlingen detta år i Feb. Kul! När vi tränade sist märkte jag dock hur hon tappade balansen väldigt lätt när hon lekte med sin boll. Efter hon skakat den så tappar hon fotfästet. Likaså när hon skulle hämta den, nästan så huvudet åkte ner i backen o hon föll över i en kullerbytta. Nedrans skit. Vill inte att det ska gå såhär snabbt :/ Men som tur är märks det ingenting när man tränar, ingenting när hon promenerar/travar/går. Men visst gör den sig påmind.
Hoppet är iaf att vi ska kunna tävla felfritt hela detta år!

Lägenheten fick sig ett upplyft idag. Jag var nästan säker på att det var idag som dom skulle komma, men hade ju inte hört nåt så tänkte inte mer på det. Men visst! Kl 7.30 hör jag en bil utanför o några sekunder senare plingar det på dörren. Suck! Bara o öppna, be dom ge mig iaf 15min så skulle jag avlägsna mig. Så jag drog in till J o hämtade upp Bamze, drog vidare till Tinnerö o släppte dom lösa för promenad o lek. -7grader. Brr. Nu kom nog vintern?
Sen dags för jobb. O när jag kom hem ikväll så va det klart!
Nytt golv i hallen/matplats/kök. Mörkgrå. Jävligt synd att dom satte mörka trä lister till vita väggar?! Dom kunde väl fått va vita som dom innan?! Oh well, man kan ju inte få allt här i världen. Sa nån.
Så nu är den nog en av Härnegatans sniggaste 1'or. Jag gillar'n iaf! Fast jag är lite sugen på att möblera om...

Ska försöka komma iväg på lite smågrejer under året oxå. Både resor, föreläsningar, weekends o.s.v
Såg att Fredrik Steen ska ha en föreläsning här ute på Vretaskolan i Februari. Skulle va kul o gå på! Alltid nyttigt med nya influenser.

Nu följer en bildbomd. Varsågoda.
Morgonprommisen


 Hej mitt vinterland!
 Nyårs efterrätt!



Försöker se "normal" ut.
Ser jag alltid såhär arg ut då?!
 Mammas julmat..! yumyum




Nya golvet! Tadaaa!

2 kommentarer:

Anna sa...

Snyggt golv :)

joss sa...

sv; jaa det lutar åt den där baby pink färgen jag hittade igår :) därimot funderar jag på hur man ska få en "rak linje" om jag bara ska färga topparna.. linjal?!