söndag 15 januari 2012

Don't mess with the hungry lady!

Hur sämst är man?
Köper hem massa göttigt för o kunna göra goda Smoothies o ta med till jobbet. För att INTE hinna få blodsockerfall, hunger o svindåligt humör.
Men vad gör jag? Jo jag åker till jobbet utan. Visserligen sov jag hos J så tekniskt sett kunde jag inte göra nån. Jobbade 12-16. Svinkort dag. Men åt ju frulle vid 10. Då kan ju vem som helst räkna ut att jag kommer va hungrig vid 16.
J hade redan ätit mat. O jag var supersugen på kebabsallad. Men ville ju inte äta själv. Skulle jag bara åkt o hämtat Abbie o åka hem hade jag först behövt tina upp kött/fisk/fågel/mittimellan innan jag ens kunde börjat laga mat. o vid den tidpunkten hade jag ju redan blivit ett monster.
SÅ. Jag bestämde mig för o va lite smygtjockis o åkte förbi Hakepi för o köpa kebabsallad. Tänkte att jag äter den hos J så behöver jag inte stressa hem. Vi kan ju hänga lite...
Eller hur.
Bilar över-fan-allt. Fanns inte en parkeringsplats jävel! (Jag hatar stan, o just då ville jag spränga hela skiten!) Så humöret som gått från hungrig - lätt irriterad - sur o tvär - lugn - blev nu FÖRBANNAD.
Så jag ställde bilen demonstrativt utanför framför massa bilar. Staplade in hos J o roffade åt mig alla mina grejer, och hunden, o sen drog igen. För att åka hem . O äta min kalla kebabsallad.
Ok sallad är väl alltid kall. Men ändå. Tanken liksom. Du vet? Eller? Äh.
När jag väl ätit blev jag människa igen.
Det jag skulle komma fram till var att jag blir hemsk när jag är hungrig. Hade nån satt en pistol i pannan på mig o försökt råna mig just då så hade jag skrikit "OH REALLY??!! MAKE MY DAY!" O så hade jag utfört nåt fränt karateslag på honom. I njuren. Ett njurslag. Sen hade jag spottat på honom.
Men nån sån hemsk man kom ju aldrig som tur var.

Imorrn ska jag göra en smoothie och ta med mig till jobbet. Så det så. OCH resterna av kebabsalladen som blev över.
Godkväll!


1 kommentar:

Anna sa...

Du är rolig du vännen *haha*