måndag 23 maj 2011

Hund o jobb = Hundjobb!

Det känns inte som att den här bloggen är så rolig o läsa för er som inte är intresserade av 4benta ;)

De flesta jag känner ser ju vad jag gör varje dag på Fejjan.

Nu känns det iaf som att hundträningen har kommit igång igen.
Vintern var lång o man hade både 3-4 ursäkter för att bara ta "en kort promenad".
Nu tränar vi lydnad i olika former iaf 2 gånger i veckan, oftast fler!
Utöver det så blir det promenader, cykling o en massa balansövningar. Hon är så fruktansvärt klumpig min tjej... ramlar, går in i saker, rullar runt, snubblar... dags o få henne o förstå att även om det inte gör så ont så är det inte ok!
Så mycket hoppa upp på parkbänkar, balansera på stockar o stenar o.s.v.

Ikväll åkte jag o Ida iväg till Mantorp o Klubbarp där vi körde en rallylydnadsbana som dom satt upp.
Efter det gick vi deras skogspromenad! Ett promenadtråk med en massa olika lydnads o balansövningar på vägen. O sen gick vi över till en annan bana med massa balansgrejer, däck, plattor, stegar o.s.v - Superbra!
Kan nog bli att gå en fortsättningsrallykurs där i augusti om det inte kommer upp nån på klubben.

Nåt annat som är bra är att jag o M jobbar rätt mycket om varandra nu så Abbie behöver knappt vara ensam mer än nån timme eller 3 om dagarna.
M kommer få nytt schema snart o då kommer han iofs jobba mer dagtid, vilket jag inte säger nej till då vi knappt ser varandra förns på helgen, innan nån ska iväg o jobba igen...
Så allt för nåt gott med sig!

Häromdagen när jag kom hem stod en bukett med rosor på bordet. Gulle!

Det är dom små spontana sakerna som gör en så lycklig.
O idag låg en chokladkaka o väntade på mig i kylen :P
GILLA! ...ÄLSKA!
Jag är så lyckligt lottad som hittat en kille som orkar med mitt humör, men ändå käftar emot, och som gillar mina djur - trots att dom skitar ner o dregglar :)

Lägenheten har tagit form oxå!
Nu måste vi bara ta oss samman o bjuda hem folk så ni får se hur det ser ut!
På torsdag kommer iaf mamma o pappa hit, o dom har med sig mammas gamla cykel - awesome :) En gammal Cresent som aldrig sviker. Så då har vi 2 bikes.

Snyggaste taklampan i v-rummet!

Dags för sängen, imorrn är det jobb igen.
Som jag åker buss till! O det känns inte ens jobbigt! Spara spara pengen...

Det här med "inga djur i soffan" gick ju sådär... :P

Hej svejs!

Inga kommentarer: