söndag 15 maj 2011

Lite suk!

Jag förstår mig verkligen inte på människor som aldrig blir sjuka...
Jag är fan typ sjuk jämt.
Fast det känns som att vissa kan leva sitt normala vanliga liv även att de är förkylda, eller har lite ont i huvvet m.m
Men det känns som (förstås eftersom jag inte vill vara svagast) att när jag blir sjuk så blir jag liksom sjuk ordentligt!
Jag får typ inte en "liten förkylning", eller "lite ont i huvvet". Jag får hela paketet!
Så kan det hålla i sig nån dag eller 3, sen är jag frisk ett tag igen.
Senaste året tycker jag nog att jag varit sjuk väldigt lite. Iaf om man räknar karensdagar från jobbet. Kanske 3-4 stycken bara.
Aja. Iaf så kände jag mig lite halvkonstig i kroppen iförrgår kväll.
Jag nös en himla massa, vilket jag iofs ofta gör nu pga pollen - o all päls som dessa djur släpper ifrån sig. Men efter det så svullna typ näsan igen. O senare på kvällen så gick svulladen ner i halsen.
På morgonen efter så kändes det inte bättre direkt. Åkte till jobbet för att inte förlora en hel dag. Men började känna mig feberfrossig o dimmig i ögonen efter bara nån timme, så drog hem efter några timmar till.
O på kvällen fick jag feber... hepp.
Tror jag avverkat 7 paket med snorpapper nu... som en jävla vattenkran. O slemhosta på det.
M kom hem i morrse efter en spelning i Götet igår, så vi låg kvar i sängen till typ 14 idag.
Sen gick vi o handlade tacos till middag. Abbie o jag följde M till jobbet vid 5, sen har vi bara legat i soffan.
Ingen feber idag iaf. Så de får bli jobb imorrn igen. Jobbar bara korta dagar så det känns onödigt att stanna hemma mer då...

Har fyllt på mitt busskort nu oxå. Så eftersom cykeln är lite paj, o bensinen fortfarande svindyr så ska jag börja åka buss till jobbet en stund nu. Så får vi se i slutändan om det gör nån skilland.
Hoppas det!
Skulle va skönt om man kunde börja fylla på sparkontot igen, efter tömningen för o laga bilen, så man kan dra iväg på utlandsresa i typ september?
Nån som har nåt tips? Jag har bara rest 2 gånger o båda dessa gångerna var det party resor till Aya Napa o Rhodos. Nu skulle jag vilja åka nånstans där man kan dra iväg på utflykter o uppleva o se massa saker! + att det självklart ska vara varmt (25grader+) o göttiga stränder ;)

Drog igång ett äppelpaj's bak här på kvällskvisten oxå.
Fan... mammas blir alltid godare! Är det nåt min mamma kan så är det att baka!
Min pajdeg smakade bara mjöl... men men. Man äter ju ändå vaniljsås med paj, o inte tvärtom så det gick ner ändå :)

Nu ska jag snyta mig lite, sen gå sista rundan med stackars överaktiva Abbie. Får blir ett lydnadspass imorrn o en cykeltur (på ettans växel) så kroppen får sig en omgång.

Godkväll!

Inga kommentarer: