onsdag 27 juli 2011

Semestertider!

Tanken slog mig att jag skulle föra en logg över hur jag spenderar mina dyrbara semesterdagar.
Men sen kom jag på att det är rätt tragiskt o gå tillbaka o se att man typ inte gjort nånting :P
Fast det är väl så det ska vara på semestern?
Så vi kör ändå:

I helgen som var så nalkades det jobb både lördag och söndag natt.
På lördag dag så passade jag på o klippa mig lite! Drog till Hairstyle o hon var jätteduktig. Blev mycket uppklippt, men ändå behöll hon längden.
Ni har ju säkert oxå läst om att alla tågen blev inställda i lördags pga ovädret som översvämmade nån elcentral o.s.v
Så i lördags hade jag ett hopp om att jag skulle få slippa jobba. Rätt svårt o städa tåg när det inte finns några...
Vid 19.30 satt jag o käkade pizza med M o var inställd på att jag inte skulle behöva åka.
Vid 19.50 så ringde dom o sa att dom hade ett "special uppdrag" till mig o min kollega.
Ok.
Väl på kontoret fick vi reda på BOMBEN, att vi skulle ta bilen 15mil till Hallsberg för o städa 2 tåg.
SAY WHAT!?
Inte kostnadseffektivt nånstans. O bara jag som hade körkort så det var ju bara o gasa iväg.
Tråkigaste jävla utflykten ever. Dock så hade jag o min kollega lite kul på vägen dit iofs för det var fullt med raggare överallt... dom är spännande.

På söndagen hade tågen fortfarande inte börjat o gå, men då fick jag o min andra kollega storstäda 2 tåg. Så det kändes mer humant.
Gå omkring med en "magisk sudd" o ta bort fläckar. Fantastiska dom där suddarna!

I måndags bar det av till Norrpan istället för o dra av några tåg. Vi var 4 pers så allt gick rätt smidigt o smärtfritt.

Igår var det tisdag o jag drog ut till Pickhult för lite ärenden, sen gick jag o Abbie till Berg o tillbaka. Kanalbanken är SÅ mycket bättre än jävla stångån. Påhitt! :P
Sen passade vi på o tvätta min bil oxå. Hann hela bilen på 15min. Svart bälte i biltvätt.
På kvällen ville jag bjuda M på mat eftersom han är så snäll hela tiden, så vi drog till Texas. Finns det nån annan restaurang? Gobo o Sofia hängde på oxå. Ribsen kändes lite torra den här gången så det blev ingen pangupplevelse, men gott är det ju alltid.

Idag är det onsdag. INGENTING planerat på hela dagen. Solen skiner. O då kan man ju inte sitta inne med gott samvete. Så nu sitter jag o funderar på vart jag ska ta vägen med filten?
Johanneslundsbadet? Förmodligen en massa folk där redan.. eller?
Åka iväg med bilen nånstans?
Bara gå iväg till gräsplätten vid cafét?
Ja... nåt av det blir det iaf.
Tog en redig sovmorgon till 10.30, så därför är klockan redan 12.45 här.

För o dra framtida dagar redan nu så kan jag säga att:
Imorrn ska jag till Valdemarsvik o tävla i lydnad på kvällen.
På fredag drar Kuggnäs igång iår igen så då ska det städas på dagen.
Lördag ska det jobbas, o på kvällen lutar det åt att ta ett glas vin eller 7 på nån uteservering!
Söndag tillbaka till Kuggnäs igen.

HePp!

Inga kommentarer: