torsdag 7 juli 2011

Snart så...

Kan känna att i den här värmen så längtar jag lite till semestern...
Bara vakna, promma hunden en sväng o sen dra iväg till en strand o sola o bada hela dagen lång. Mumma!
Nu är ju inte den samboende så sugen på sol o bad, så han får väl hitta på nåt annat :P
2v har vi ihop, sen fortsätter jag i 2v till.
Känns lite onödigt då jag inte har nånting planerat. Men å andra sidan så vet jag inte vad jag ska spara veckorna till heller, så kan lika gärna va ledig. Plocka ut dom i pengar va tydligen inte så poppis på mitt jobb.
O jag kommer ändå att städa lite tåg emellanåt så helt ledig lär jag inte va :P

Fläktarna står på för fullt här hemma. Har dubblat elförbrukningen mot vad jag haft tidigare när jag bodde själv. Det här med att man "sparar pengar" genom att flytta ihop är ren bluff o båg. Har knappt märkt nån skillnad alls.

Lillen hittade ju tillbaka till oss oxå. Helt oväntat!
Efter 1 vecka var iaf jag helt inställd på att hon sprungit bort o dött. Låter ju hemskt, men sa tänkte jag. O hellre det än att hon skulle driva omkring o inte hitta hem o va utan mat.
Men i förrgår när jag skulle ut med Abbie sista rundan så ser jag genom porten att en spräcklig katt står mitt på vägen... "är det...?" tänkte jag o så öppnade jag porten o kallade på henne... då tittade hon upp o sprang iväg. Då sprang jag upp o hämtade M som fick jaga runt på henne ett bra tag inne på en tomt, o när jag skulle gå upp o hämta mat som vi skulle locka med så fick M tag i henne. BEN-GET kunde man kalla henne. Jisses så smal o spinkig hon blivit! :(
Tacka fan för att hon var "mkt överviktig" som vet'en sa, innan hon drog. Hade hon inte vart det hade hon lätt svält ihjäl.
Man undrar ju vart hon har varit i nästan 4v! När hon helt sonika dyker upp utanför porten så känns det ju som att hon varit i närheten hela tiden... kanske blev hon instängd i nåt garage eller nåt? Ja usch o fy. Men nu är hon iaf hemma o allt är frid o fröjd igen.
Visst är hon ganska så matt o trött nu så hon sover o äter mest. Ganska skönt. Hon är ju liksom känd för att ha ADHD o springa omkring o jama hela tiden annars... :P

I helgen är det dags för fest igen. Gillar't!!
En kompis + en till fyller båda 30 bast, så det blir nog fart o fläkt :)
Looking forward to it.
M jobbar, så han får försöka ha så kul han kan där då.

Anmält mig till en lydnadstävling till i Valdemarsvik. Kommer totalt bli 3 resor dit under juli/augusti. 2 Lydnadstävlingar o en Rally. Ska bli skoj! Hoppas på ett 1'a pris iaf i lydnaden, och poäng över 80 på Rallyn.

Nu ska jag sätta i mig lite jolbubbar... yumyum.

Inga kommentarer: