måndag 14 februari 2011

Rallylydnad?

Blev hemskt intresserad av denna träningsform.
Började med att jag kollade lydnadskurser på brukshundklubben och såg att dom ska starta en Rallylydnad kurs nu till våren.

Jag är inne på att dra igång lydnaden med Abbie nu och tävla lite smått.
Har ju vart rätt loj med allt vad hundträning innebär senaste året. Så nu har hon allt fått sin vila!

Började Googla lite o Youtuba' om Rallylydnad och det verkar rätt kul!

Frågan är bara om det kan "störa" dom lydnadsmomenten man tävlar i LK1 exempelvis?
Kan hon bli förvirrad när vi kör lydnad på ett sätt ena studen, o efter ett par månader så kör vi lydnad på ett annat sätt?
Nån som provat o har egna erfarenheter?

O framför allt: Nån som är sugen på att hänga med mig till bruksan i april?? :)

Än sålänge har vi bara anmält oss till en "tävlingslydnads dag", för någon annan tävlingslydnad har dom inte på gång.. än.
Men en heldag med instruktör känns som en bra spark i baken för oss!

Nog om hundprat för idag.
Snart hemgång till hjärtat o idag ska vi älska varandra extra mycket eftersom det är just den dagen:
Alla hjärtans dag.
Så puttinuttit.
O den riktiga dagen som vi firar 1 år.
Hejja oss!


(video lånad från youtube)

1 kommentar:

Ida sa...

Jag kan tänka mig att hänga på. Har inte vågat mig dit själv, och kommer nog inte att göra det heller :)

Det kan nog finnas att momenten blandas ihop lite med den "vanliga" lydnaden, men o andra sidan så är ju den träningen som utförs den bästa