måndag 3 oktober 2011

Jag sprang!

Helgen flög förbi. Men satan i gatan va bra den var!
Jag var (nästan) ledig! Hör o häpna. Var ute i det fina vädret, käkade god mat o bah hängde gäng.
MYS!
Det är inte så illa med den här hösten ändå. Jag gillar't. Det är ju sånt där tröj-väder ute nu så det är ju skönt. Det är nästan min favvo period på året. Tröj-väder. När det ligger lite under 20 grader sådär. O så alla löv o härliga färger. Det blir mörkt vid 7 så man hinner bli trött snabbare på kvällen...
Visserligen har jag åkt till jobbet med höst/vinter jackan varje morgon, men DÅ är det ju kallt. Så det så.
Kul o skriva om vädret ändå. Spännande... ehm.

Fick hem dom där påsarna till fötterna förra veckan.
1-2-Peel.
Jag blev lite sugen på att testa efter att jag läst Katrins blogg. Hon hade nämligen provat originalet Baby Foot... O det lät ju bara HUR äckligt som helst att fötterna exfolierar, man tappar ett lager hud! O så får man ju fin ny hud under, mjuka o fina fötter såklart. Fint mål, även om vägen dit är grymt äcklig :)
Jag hittade iaf dessa som en Dagens deal på Let's Deal. Så betalade halva priset. Då kunde det få vara värt kände jag!
Tog på påsarna under onsdagen i 90min. Efter att ha duschat så märkte jag att dom började flagna typ 2 dagar efter. O igår efter duschen så kunde jag DRA loss stora flagor under fötterna! Blä! Haha. Skräckblandad förtjusning.
Så nu har dom nästan ömsat klart allt sitt skinn... FRESH!


O så sprang jag oxå, ja.
Fick ett ryck i lördags. Kände att jag inte hade tränat på hela veckan, hade bara ett möte med en kompis planerat på dagen på söndagen så nae. Det fick bli att dra ut o röra på sig lite ordentligt!
Det känns idag vill jag lova.. Den här kroppen har inte sprungit på flera år. Hatar egentligen o springa. Men eftersom det är gratis, o det var fint väder så kändes det ju som man inte hade nån bra bortförklaring för o slippa.
Så jag slet med mig Abbie o drog iväg. Nu sprang jag inte hela vägen. Körde mer intervaller. Började med att Powerwalka. O när man powerwalkar ska man verkligen gå så snabbt så man är på vippen att börja springa, så det gjorde jag. Hela vägen tills jag kom över bron till kanalvägen mot Borensberg. Därifrån joggade jag en bit. 1 km kanske. Sen blev det en salig blandning av PW, jogg o maxa/springa järnet. Blev helt jävla slut. Men är ändå rätt nöjd över att jag pallade! Man hör ju många säga att det är när man kommer över panik-flåset som det bara går per automatik. O så var det verkligen. Jag HATAR panik-flåset! Men jag lyckades på nåt sätt komma över det. Det var nog mitt mål för den gången iaf. Jag var ute nån timme ungefär, kollade inte klockan ärligt talat. Men var väl närmare Ljung iaf innan jag vände.
Träningsvärken är total i lår o vader. Imorrn kommer jag förmodligen inte kunna gå som folk :)

(ungefär såhär såg jag ut när jag flög fram)

Den här veckan ska jag sikta in mig på 2st Zumba pass. Har inte varit på nåt sånt ännu. Dåligt av mig. Det är ju så kul! ju.

Bakade killer-goda muffins ikväll!
En tjej på jobbet har snackat om dessa, o tog med sig till jobbet för nån vecka sen. O ikväll skulle hon baka dom igen. O jag kom på att mina päron kommer o hälsar på imorrn, så plötsligt fick ju jag oxå en anledning till att baka :)
Banan/choklad muffins! Dom blev lite lagom kladdiga sådär oxå. FAN att det bara blev 12 stycken.
Skulle gjort dubbel sats.. som hon sa att jag skulle. Att jag aldrig kan lyssna? ;)
Ska försöka o spara några tills imorgon...höhö... o har jag tur kanske det även blir nån över till onsdag oxå ;)

(bild lånad... men mina ser fan precis likadana ut! :D)


NU blir det Ensam mamma söker. Pirr i magen är härligt ju!

Inga kommentarer: