tisdag 27 september 2011

.. O en vecka till!

Här uppdateras det för glatta livet hörrni!
HÄNG MED!

I helgen som var åkte jag, sebbe o malin ner till Halmstad för o hänga med Swba folket. EM i weightpull ägde rum!
Var en ganska långdragen dag, vilket det oftast blir på tävlingar. Sen framåt 6 svirade vi om för fest.
Eller ja... först åkte vi vilse i Hedberg o försökte hitta en livsmedelsbutik som vi kunde handla lite på. Tillslut gick det!
Blev rosé o fanta för fröken Hansson. O det var väldigt va den tetran tog slut fort. Vem fan drack ur den? ;)
Huvudvärken fick iaf jag ta hand om på eftermiddagen.
Påminn mig om att det är dags o lära sig dricka vettigt nu. Jag närmar mig fan 30 med stormsteg :P
Blev lite kvällshäng innan jobbet på kvällen. Var inte helt pepp på det kan jag meddela. Inte pepp alls. Inte ens sådär jättelite som man kan va ibland. Inte en så lite pepp var jag. Obefintligt pepp.
Men jag köttade på i full galopp, o höll på o trilla av pinn framåt småtimmarna. Mat fick jag nångång på eftermiddagen, kunde ju vart en smart idé o käka nåt innan jobbpassets början vid 20.30 oxå. Tänkte inte på det.

Den här veckan kommer susa förbi likt en gasell! Lite småplaner vareviga dag. Men det är väl roligare det? Än o sitta hemma o glo? Man kan sitta borta o glo oxå. Det är mycket trevligare.
Däremot är lördagskväll oplanerad. Men självklart är det slut på kontot redan, så det blir nog inget extravaganza't direkt. Kan det bli den 15'e snart?

Glömt anmäla mig till Lydnadstävlingen den 16 okt. DUMT. Ska försöka efteranmäla mig...
Har varit på Lydnadscup på bruksan förra onsdagen. Gick superfint! Dock hade jag en STOR godis i handen hela tiden... men kontakten va fin o det var den jag var ute efter. 159,5 poäng var väl det jävligaste vi kunde få, o den som vann fick 160 :P Dock var vi bara 3 pers, o 4 hundar. Imorrn är det dags igen o då ska jag köra som på riktig tävling. Hon blandade ihop det lite Abbie sist, med att köra rally övningar mitt under linförigheten. Inte så bra! Men när Therese o jag tränade idag så gjorde hon det aldrig, så kanske bara var en tillfällighet.
Känner mig pepp på hundträning. Synd bara att det inte finns nån Rallytävling i närheten just nu... lite trist o dra iväg flera timmar bort... Therese o jag får dra runt lite nästa säsong, o hoppas att fler häromkring anordnar tävling.

Var på hudvårdsträff hemma hos Andrea här om dagen. Hon är konsult för Mary Key. Fick prova lite olika produkter o jag gillade dom mycket! Så det fick bli lite basic kit o mineralpuder.
Känner att det är dags o börja ta tag i sin hud nu. Vill ju inte bli rynkig när man är 30 :S
Innan har jag alltid använd sminkservetter för att ta bort sminket, alt duschkräm om man står i duschen. Ansiktskrämen är från Yves Rocher ibland, o ibland nåt billigt från H&M. Liksom inte brytt mig, för jag har inte haft så mycket problem med min hud. Lite finnar lagom till mensen kommer o hälsar på bara.
Men nu jävlar ska den bli ren o fräsch!

Försöker komma iväg o träna, MEN är ju fan totalt värdelös på't!
Planerar in en massa andra kvällsaktiviteter, eller jobbar. Men måste verkligen skärpa mig.
Eller iaf sluta äta onyttigt när jag inte tränar. Det gick oxå åt helvette... sitter o äter choklad o dricker Cola här. Fail!

Aja. Den som är snyggast när vi dör. Vinner.

Nu ska jag göra en lista a'la Erik o Mackan, på 99 saker jag måste göra innan jag dör.
Fan va värt.


En smutsig hund ÄR en glad hund. Det syns ju!


Töjningen fortsätter. Dock efter en litet missöde med böld o var. Fräscht.


Snyggt jävla hårsmycke/fjädrar från Stylebytyra

PUSS!

Inga kommentarer: