fredag 9 september 2011

Just idag...

Gick det snett.

Bestämde mig för fixa med lekar inför morgondagen på jobbet idag, samt dra ut ett recept till fikan.

När jag slutat jobbet bestämde jag med Lina att vi skulle ses vid Ljung o gå promme runt kl 14.00.
Då skulle jag ha 1½ timme på mig o uträtta ärenden.
När jag väl kommer till tornby inser jag att jag glömt kvar alla papper på jobbet.
Bah o åka tillbaka...
O då blev det plötsligt lite brådis.
Kom hem o slängde i mig en matlåda, sen drog vi iväg till Ljung.
Abbie o Inka hade inte sets på ett tag så de var ju rätt leksugna.
Vi hann o gå några meter så säger jag till Lina:
"Abbie har börjat bli så jävla klantig på senare tid, så bli inte förvånad om hon dundrar in i barnvagnen"...
En stund efter det så hoppar Inka ner i kanalen o doppar sig lite. Kläm-käck som jag är säger jag till Abbie:
"Du ska inte hoppa i Abbie, för du kan inte simma bra!"
Hinner gå några meter till, sen hör man en redig plums i vattnet. Som när nån gör bomben ungefär.
Självfallet var det Abbie som missbedömt nånting i vanlig ordning o tagit ett redigt hopp ner i vattnet.
Förvånad som hon blev av att hamna där börjar hon sprattla för glatta livet.
Just nu var hon precis vid kanten så jag tänkte att det där reder hon ut.
Men icke, hon fortsätter sprattla, åker ner under ytan, kommer upp igen, simmar BARA med frambenen så hon står som en pinne i vattnet, o allt eftersom så glider hon längre o längre ut.
Nu ställer jag mig på kanten o säger till Lina att jag måste nog fan hoppa i!
Väntar några sekunder till o börjar ropa på henne, men noop, ingen förbättring på simtagen där inte.
Så det var bara o plumsa i, simma fram till flickan o putta henne i land.
Fy FAN! :D
Jag garvade rätt bra när jag kom upp, dyngblöt! DÅ slår det mig att jag fortfarande hade mobilen i ena bakfickan, o bilnyckeln i andra.
Mobilen hade redan lagt av, o bilnyckeln var som tur var kvar i fickan.
Så det blev en plaskig promenad tillbaka till bilen. Jag åkte hem o bytte om medan Lina gick en varv med hundarna själv.
Kände att det skulle va så jävla ovärt o åka hem igen, bara för att man var blöt.
Usch va adrenalin man får i sånna där ögonblick. O 300st "tänk om".
Tänk om hon hade sjunkit o inte kommit upp igen. Hade ju vart hopplöst o hitta henne eftersom kanalvattnet är typ genomgrönt.
Aja, Slutet gott! Ska försöka o inte tänka mer på det. Får ont i mamma hjärtat!

Min plan under dagen var:
-Handla
-Träffa Lina
-Baka
-Duscha
-Ha gott om tid att Fredagsmysa

Klockan är nu 22.10 o jag har väl gjort allt förutom duschat o fredagsmyst.
Blev en choklad/kokos kaka från Leilas recept. Den ser god ut iaf!
Fick slänga i en laddning tvätt, kände att de dyblöta kläderna inte kunde hänga här hemma o torka till nästa gång jag hade tänkt o tvätta.
Sen kom kusinvitamin o hängde lite gäng oxå.

Nu ska jag slänga mig in i duschen. Har ju iaf 2h kvar innan det är dags o knoppa så man orkar upp imorrn...


MAMMAS HJÄRTA!

Inga kommentarer: