torsdag 8 september 2011

"Säger jag att du kan lita på mig, så kan du det"

Har precis sett första avsnittet av "Sol, bad och oroliga föräldrar" på 5'an.

Pinsamt o se hur dom (man?) beter sig med sprit i kroppen.
Jag o Anna var fan städade jämfört med dom när vi var där nere :) o vi hade ändå jävligt kul!

Tror att det är väldigt lärorikt för många föräldrar att se vad deras barn gör när dom inte är med.
Det var sån kontrast på de föräldrarna som var med i dagens program.
Familjen från Mjölby var ju hur sköna som helst. Vilken toppen familj! Sonen kunde prata med dom om allt, o han saknade dom tillomed när han var där nere. Hans föräldrar var även "lite med" i vad man gör när man är ung, förmodligen för att de har sån bra kontakt med sonen o.s.v
Dom gillade jag. Sen är det förjävla fult med räls, förlåt alltså. Men det är det. Till er som läser o har räls kan jag bara säga - Det har den iaf inte för evigt. Du kommer få ligga! SEN ;)
Den andra familjens föräldrar var väldigt strikt, o mesiga som fan. Visst anade dom vad man gjorde när man åker utomlands själv med sina kompisar, men det var som att dom inte visste hur de skulle reagera på det.
Klart som fan att dottern i familjen hugger tillbaka o är tvär, när föräldrarna inte kan va klara o tydliga med vad dom vill säga!! ÅH! Jag blir galen på sånt där. Det bara sticker i mig när jag ser att nån kör över en annan, särskillt när det är fel person som kör över.
"Men hur mycket dricker ni egentligen?"
"Varför tog du lustgas?"
Som att det INTE var en stor grej.
Jag hade fan skällt ut dottern efter noter o frågat om hon var dum i huvvet på riktigt!
Få henne att förstå att det ÄR en stor grej. Det går inte bara att sucka o tro att diskussionen är över.

Usch, OM man kunde välja skulle jag nog hellre få en son, än en dotter.
Eller nae... eller ja... Jag skulle vilja ha förståndiga barn.
Sån som jag var :P

Inga kommentarer: