torsdag 10 maj 2012

En shoppoholic varnar...

Jag är ju typ bäst i världen på att klicka hem saker från nätet.
Eller ok, inte bäst. Jag håller mig oftast till de vanligaste siterna. Men ändå.

Häromsistens så reggade jag mig på Members.com
Där har de samma princip som Campadre.com. Korta tidsbegränsade kampanjer med olika märken, där man kan göra riktiga fynd! Själv har jag tidigare köpt träningskläder från Better Bodies, topp och tröja från Svea, jeans från Cheap Monday m.m
Members.com hade iaf en kampanj från Nelly Shoes för någon månad sen. Jag som älskar vår/sommar skor kunde ju inte hålla mig från att klicka hem 2 par skor. Ett par sandaler och ett par med klack. Min kära vän J gjorde det samma.
Efter nån vecka fick vi båda ett mail där det stod att varorna var packade och påväg till oss! Paketet skulle anlända inom 2 arbetsdagar.
Yeah right...
J fick sina varor. Jag däremot fick ingenting.
I bekräftelsemailet fick jag ett kollinummer så jag kunde spåra paketet, men det visade bara att "förhandsinformation från Posten mottagen" - att inget paket ännu var skickat alltså.
Jag mailar kundtjänsten och frågar vad som hänt.
Får till svar att de haft förseningar med leveranser, men att mitt paket bör anlända inom en "snar framtid".
Fortsätter vänta.
Mailar igen. Får inget svar.
Mailade igen (de har ingen telefonsupport) för någon dag sedan.
Får då till svar att Posten försökt skickat paketet till mig men misslyckats, därför har de fått paketet i retur och lagt in varorna på lager igen (!?) De krediterar min faktura o hälsar att jag är välkommen att handla på nytt igen, och även stämma av så min adress stämmer till nästa gång.
WTF?!
För det första så stämde min adress, som f.ö är hämtad från folkbokföringen så tillomed lägenhetsnumret står med.
För det andra: Varför skickar man ut ett mail där det står att varorna är påväg, när de i själva verket inte alls är påväg?!
Jag blev lite lätt irriterad, kan man väl säga.
Så jag mailar tillbaka, berättar precis hur irriterad o lurad jag känner mig. O eftersom jag vet att de i sin tur gör en beställning från själva leverantören så kan det ju mycket väl vara så att de råkat haft skorna ute till försäljning lite för länge, alltså att skorna i själva verkat var slutsålda, men att de fortsatte sälja dem. Men då kunde vara ärliga o stå för sitt misstag o berätta det. Inte hitta på nåt jävla tjosan om att de skickat paketet när de inte gjort det.
Får till svar att ärendet gått vidare till någon ansvarig. "Ansvarig" svarar senare o ber om ursäkt för det som hänt och meddelar att de kan skicka om det ena paret skor, det andra paret är helt plötsligt slut (?)
De bjöd på frakten.
Detta 5v efter att jag gjorde beställningen.
Very very baaad.

Så passa sig när man handlar från dessa sajter.


Inga kommentarer: