söndag 6 maj 2012

Veckan som gått...


"Livet är inte de dagar som går, utan de man minns"
Tänkvärt!

Veckan började ju med massa ledigt. Skönt som fan o va HELT ledig i 4 dagar! Kors in da roof.
Lördag - tisdag, tack vare 1 Maj. Denna fantastiska dag. Eh?


Lördagen spenderades med Lisa på Tatueringsmässan. De va lite spännande. Kul o se när dom gaddade live på små flickor, o pojkar. Lite trist o se så många unga som tatuerade sig så MYCKET. Man blir ju faktiskt äldre. Kanske inte är JÄTTEKUL o ha en tatuering över hela halsen när man är 30. Visst, det är en slags "livsstil" oxå. Men samtidigt handlar det om trender och vad man tycker är snyggt just nu, oxå.


Söndag motionerade jag Abbie en långrunda, sen var det bara mys hela dagen. Avslutade med en film - "New years eve", sån där riktigt skratt/gråt/chickflick :)


Måndag var det ju Valborg, så den spenderades hemma hos J med lite fest o grill! MYCKET gott var det. Måste va för att undertecknad stod vid grillen :P Så jävla manhaftig.
Smakade den nya Absolut'en, jäklar så god! "Gräpvine". 
Josse hade även köpt en Pirat Rom, som var rosa o smakade gelehallon eller nåt, godis iaf :) Men huvudvärken hade börjat kicka in så de blev inte så mycket sån. Kan nog fan inte dricka grogg längre.. får jämt ont i huvvet! Märkligt. Kanske får ladda med mycket vätska innan :P Ofta man behöver "förbereda" kroppen på fylla :D Haha. Åldern... just sayin.


1 Maj åkte jag o Therese till Motala brukshundklubb o gästspelade. De hade nån "Hundens dag" med utställningar o tävlingsträningar i Rally, agility, lydnad m.m
Detta drog dock ut på tiden som fan, så vi gick bara banan 1 gång. Varmt var det oxå, brände mig på nästippen :) Men blev bedömd av en icke licenserad domare, väldigt snällt o fick 96p, haha!
Sen "tog vi över" lite när de skulle ha rast, o körde banan själva ett par gånger. O då gick det jättebra för oss båda! 
O eftersom jag var halvvägs hem till mamma o pappa så åkte jag dit efteråt o hängde på altanen med mamma. Pappa var i väg o spelade dansband. Käkade gott, o fikade - såklart. Mycket trevligt.

I Onsdags var det jobb, sen åkte vi till Bruksan o körde Lk1 på Lydnadscupen som vi har där.
Gick skitbra, trots att vi bara gått igenom momenten en gång några dagar innan :) 3'e plats av 8 med 163p. Fint dä :) Hon är duktig min dam!




















Sen bestod veckan mest av jobb,  fram till helgen.

Fredags var det AW med jobbet. Dock hade jag jobbat heldag o lämnat Abbie hemma. Så hon ville ju självklart ha lite motion och sällskap när jag kom hem. Tog ett 7km varv med kusinvitamin. Kände mig lite opepp på att åka igen, men drog in till stan vid 8 o hängde nykter med mina kära kollegor. Hade jäkligt trevligt faktiskt :)

Kladdiz är det nystartade bandet med influenser från Kalmar. Haha. O andra kollegor som blev lite väl "förfriskade" var oxå roliga att skratta åt. Tänk om man kunde va nykter jämt på fester, o samtidigt ha jävligt kul! Fyfan va värt o slippa baksmällan o allt sludder :P
Så, nu kan alla djurvänner fritt kalla mig för djurplågare som lämnar min hund ensam flera flera timmar. Men så är det ibland. Visst har jag dåligt samvete. Verkligen! I den perfekta världen hade Abbie aldrig varit ensam hemma. Men jag kompenserar detta de andra dagarna. Jag tror och hoppas att många andra djurägare tänker som mig. Vissa dagar blir inga bra hunddagar, men den kompenserar man med de andra dagarna i veckan.  

I lördags var det dags för jobb kl. 12-16. Sämsta tiden ever. Förstår ju hela eftermiddagen.
Efter det åkte jag hem till C o T för att hälsa på bebisen som kom för en vecka sen!
Fina fina killen. Självklart vaknade han till när han skulle ligga i tant Nica's famn ;) Låg o tittade på mig, gav mig konstiga miner o höjde på ögonbryna :) Så söt! Det gjorde ni bra :)
Sen svirade jag om för att dra på bio. Snälla, kära vännerna bjöd! Fina är dom!
Så vi såg 21 Jump street, o den va precis så jävla rolig som jag sett på trailern innan. Herreeguud va jag älskar sånna filmer! Så den bör ni se om ni har samma humor som jag :P Jonah är ju alltid svinkul, o Channing är ju alltid... svinsnygg. O gift. Wtf?!



O idag så då var det dags för Rally tävling. Ni kan läsa mer om det på Abbie's egna blogg, där hon sitter o skriver...
Kändes som man gick upp mitt i natten (5.30)
Blev iaf godkända och blev nu uppflyttade till Fortsättningsklassen! Woho!
Kassa poäng dock, 77p. Men 70p är ju godkänt så i just det här fallet så kändes det Ok, eftersom det var sista tävlingen vi behövde för o flyttas upp.
Hon är så duktig min tjej!
O så kul att flera kommer fram o gratulerar oss o lovordar våra fina Amstaffs! "Verkligen jätte vackra!" var det en tjej som sa. Då blir man glad :) Man är ju lite van att alltid ha taggarna utåt med sån här hund, men det håller faktiskt på att ändra sig rejält. Nästan aldrig att man möter nån som kollar snett eller byter sida av vägen längre. Bara fina ord o blickar!

Nu väntar en vecka med korta dagar på vanliga jobbet, men 3 natt pass på tågen. Kommer bli helt ok dock. På lördag är det städdag ute i Yxet inför Sommarcampen, sen ska jag o Lina styra upp lekar inför samma tillställning.. moahahha... ;)
Ser fram emot Sommarcampen som fan. Vet inte varför egentligen, men jag gört, o de kommer bli svinkul! :)





Inga kommentarer: