söndag 19 juni 2011

flapp-flapp-flapp-flapp-flapp!

Så låter det här hemma nu.
Jag köpte öronrens till djuren. Främst till Hobbe som skakat på huvudet en väldigt massa de senaste dagarna.
Spröt i öronen på allihopa, Abbie, Bebis o Hobbe. Vetefaen om jag träffade på bebis, hon är svårflirtad.
Hobbe håller dock fortfarande på o skakar frenetiskt för att få ut skiten i öronen, men förgäves.
Har sprutat in lite till o gojsat runt o det gillar han, för då kommer man åt o klia långt in i örat :)
Men snart får han fan hjärnskakning deluxe om han ska fortsätta skaka på huvvet. Har gjort rent efteråt oxå för de skakas ju upp en massa äckelvax när han skakar... vi fårse.

Har tillbringar helgen i Göteborg hos Anna o Calle.
Kändes rätt gött såhär i efterhand att jag inte hängde på nån festival - regnig o jävligt, bussar som inte kom o en sambo som hela tiden "tappar bort" sina vänner. Jag sägerodet.

Jag åka raka spåret till Floda o först käkade vi lite lunch, sen drog tjejligan iväg til Liseberg för o spela hem en stjärnvinst som vi kunde smaska på.
Men icke.
Anna är typ känd för att spela hem stjärnvinster på löpande band. Men! Den här gången tror jag att min otur smittade av sig.
Hela tiden ett nummer ifrån.. hur många gånger vi än spelade.
Vi spelade tillomed taktiskt o väntade några gånger o spejade av, värsta seriösa! :)
Vi köpte iaf en våffla o mumsade på. Även om den våfflan fick ett värde på 150spänn, så var det värt :P
När vi drog hem vid 7 nångång så strömmade det in folk, Erik Saade skulle tydligen dra av ett par hits på scen. Har har väl 2 stycken va?...

Hem till Floda igen o så plockade vi fram det tyska dryckerna o kikade igenom gamla brev!
Åh vilken skrattfest vi hade. Fyfan va skön man var när man var 16-17 år då!
Haha, vilka probleeem. Shit. Min långa röda tråd igenom allt var att jag var tvungen att hälsa på alla snygga killar. "Asså, nästa gång jag ser honom så tänker jag hälsa! Hoppas han hälsar tillbaka!".. typ :) O när man har hälsat så kunde man ju snacka, o då kunde man ju få hans nummer... o då kunde man ju ringa - om man tordes!
O man snacka med folk på Skunk, detta gamla hang around ställe :D
O chattade på Aftonbladets chat. Kallade lärarna för massa olika smeknamn o dog halvt över hur tråkiga alla lektioner var...
Those were the days.
Helt ärligt så var gymnasietiden min "Peak" här i livet. Fan så kul jag hade... tror att det blir svårslaget faktiskt. Lived the fjårtiz dream!

Dagen därpå skulle Anna in o jobba en sväng. Så jag tog sovmorgon (alltid lika ovant att kunna sova tills man vaknar, utan att behöva tänka på att rasta hunden det första man gör på morgonen)
Gick upp runt 10. Hängde med Calle o Emma en sväng sen drog jag in till Nordstan o fördrev lite tid.
Fick reda på att Missäy hade en butik där inne! SÅ jävla värd butik! I love it. Har typ besökt den varje gång jag vart i Gbg. Allt är så jävla billigt så man vill gärna köpa en av varje plagg innan man går därifrån. Dom har väl ingen speciell "genre" på kläder direkt. Rätt vanliga typ Gina/Vero Moda kläder.
Jag höll i plånkan o kom därifrån med Midsommarklänningen för 99pix, o ett långt linne/tunika för 80 riksdaler.
Gick vilse flera gånger i gallerian för det kändes som jag kom tillbaka till mitten hela tiden.
Så när jag virrat runt i 2h så kände jag att det var dags o åka "hem" igen.

Anna kom hem vid 6 o då drog vi igång grillen o käkade gott, drack lite vin, spelade Wii o käkade marängsviss. Yum!

Det här med Wii är en Anna O Calle- grej.
Dom skaffade Wii-fit där man väger in sig o skapar mål som man ska nå o så finns det massa olika spel/träningsövningar som man kan göra.
Varje gång man besöker dom så måste man väga in sig på sin gubbe! :)
Förra gången jag var där så skulle jag gå upp 1kg typ. O de gjorde jag till dagen därpå, haha.
O samma sak den här gången. För då vägde jag redan 61, men min "målvikt" enligt testerna låg på 61,4kg. Så det lyckades jag ju med till dagen därpå med :P Gött!
Skulle va värt o göra ett "fett % test" igen. Det gjorde jag förra sommaren.
Ska se om man kan få låna en sån där apparat, vet en som äger en.

Sen blev det iaf söndag när vi vaknade idag o Anna skulle iväg o jobba igen, medan jag skulle bege mig hemåt. Ett depåstopp blev det inne i GBg för att hämta upp M som sovit på hotell hela helgen.
Åkte fel både 4 o 5 gånger innan jag kom rätt. GPS'er är fan värdelösa inne i storstäder. Dom uppdaterar för segt! Iaf min. Man kollar kartan, kollar körfält, svänger där man tror, men nepp "GÖR OM RUTT!" Skrek rakt ut tillslut!
Sen när vi väl hittat ut på motorvägen så hör jag hur bilen börjar mullra en massa, o de blir bara värre o värre... i Jkpg skulle vi tanka (enligt gps'en låg det en smidig Jet mack på vägen, men nej den låg visst 1 mil tillbaka åt fel håll) så när vi väl tankat å ska iväg igen så kan man väl säga att man skämdes en del över hur bilen lät. Som ett stort öppet hål i avgassystemet kan man säga.
Gps'en , denna underbara, valde att dra in oss genom hela Jkpg's stad! Istället för o leda oss tillbaka till motorvägen o slippa krångla... självklart är en av gatorna avstängda som vi enligt gps'en skulle åka på så vi fick improvisera o bli osams innan vi kom ut på motorvägen igen.
Nu står bilen på parkeringen o där kan han stå o skämmas! Jag är SÅ TRÖTT på bilar.
Ska iaf ringa samma ställe som påstod sig laga detta sist, o tvinga dom att göra rätt den här gången - no charge! FATTARU!

Imorrn väntar en arbetsvecka. Korta dagar 14-18 typ hela, sen ledig i helgen. Gött, för då kan man fira midsommar utan krångel.

Tack för idag, slut för idag.

Inga kommentarer: