tisdag 14 juni 2011

Join the dark side...

...We have cookies!

Är jag inte lite söt ändå, när jag upptäcker att jag har 40kr kvar på ett konto o det första jag tänker på är KAKOR!
Så himla sugen.
Länge nu har jag varit mer sugen på kakor än på godis.
Vilket inte spelar nån som helst roll ;)
Men jag orkar inte med ett liv där det finns en massa "absolut inte!"
Jag gillar mer ett liv med "lite lagom av varje".
Nu är iofs inte 2 paket med Ballerina kex - "lite lagom"... men ändå. Ok. Ibland bara händer det.
Jag har mens. Så det så. O då får man. Skulle nån säga NEJ så skulle dom förmodligen ångra det bitter't :P Eller aa, jag skulle inte bry mig snarare.

Trodde att M skulle komma hem ikväll/natt, men just nu lutar det mer åt imorrnbitti. För nån timme sen var dom 5mil ifrån Puttgarden, så ja.. han kommer kanske hem vid 5 eller nåt.
Jag börjar kl 14 så jag kan väl offra mig o krama om han en stund.

Har börjar nysa o fräsa oxå. Onödigt! Började igår att jag kände mig rinnig i näsan, o det har fortsatt. Inte förkyld snorig utan mer irriterat. Pollen kanske. Ska ta mig en tablett imorrn när jag vaknar så får vi se om det hjälper.

Till nåt tråkigt då!
Efter våran Sommarcamp förr förra helgen så har flera stycken blivit dåliga :S
Dom har spytt, haft feber o diarré bl.a.
En änsålänge har fått diagnosen EHEC. Hjälp!
Så alla som haft symptom har fått åka till vårdcentraler o lämnat prov o nu ringer alla vårdcentraler runt till de som varit på campen (ca 120 pers) o frågar om tillstånd och informerar en om att lämna bajsprov isf.
Själv har jag inte känt av nånting alls, sicken tur!
Vissa tror att det är vattnet (som inte är drickbart därute eftersom det är sjövatten) andra tror att det har med maten att göra, kanske vildsvinet som grillades? Jag åt bara en pyttebit för att smaka... toaletterna oxå förstås eftersom många var magsjuka... men jag gick många gånger på toan utan att bakterierna isf fastnade på mig.
Vi hoppas iaf att sjukvårdarna kan pussla ihop detta o få reda på vart bakterien kom ifrån.
Läskigt att vissa blivit så himla dåliga, o självklart känner man lite ansvar när det ändå var vi som höll i organiseringen.
Hoppas iaf att alla drabbade tillfrisknar snarast! Håller en tumme för er.

Ja, förutom bajs o kakor så var det väl inte så mycket mer jag hade o säga.

Until next time... tataa.

1 kommentar:

malin sa...

Läste just om de på Aftonbladets hemsida! Att de va folk som smittats.. Men tydligen va det iaf en light version mot den som härjar i tyskland.
Hoppsa du o abbie får må fortsatt bra!!
Kramar