onsdag 29 juni 2011

Plötsligt händer det.

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...
Men huvudsaken är att man har förmågan att kunna göra det bästa av situationen.

Hujedamig så varmt det blev!
Idag bestämde jag mig för att lägga mig o pressa lite sol innan jobbet.
Visste inte vart jag skulle ta vägen först.
Hade ju "bara" runt 2h på mig, så det slutade med att jag bar ner solstolen o la mig på gräsplätten utanför porten. Känns ju lite trist o ligga i bikini mitt utanför fönstret på grannarna, men äh, så fick det bli.
Sen gjorde vi i ordning en kycklingsallad, kändes som det enda man var sugen på.
Sen dags för lite jobb.
När det var avklarat bestämde jag mig för att åka o bada hunden. Själv är jag världens badkruka så första doppet lär nog inte komma förns semestern i augusti :P
Visste att det fanns ett ställe som hette "Rosenkällasjön" påväg till hundklubben. Så jag åkte dit... men där var det ju bara ett "kärr" typ, inget badställe alltså.
Så drog iväg till klubben o vadade ut i ett annat kärr som iaf gick o bada i.
Hatar att man ska behöva åka iväg så jävla långt o krångla för att få tag i lite vatten...

Imorrn fick jag flytta mitt pass, så slutar 12 istället för 18. Det står att de ska bli regn imorrn, men jag vägrar tro på det o hoppas att man kan pressa lite sol även imorgon innan det är dags o träffa girlsen från jobbet på kvällen!

Det slog mig att det faktiskt bara är ... (VARFÖR har jag INGEN kalender som visar veckonumren?!)
- 3 hela veckor kvar tills semester! Visserligen 3 heltidsveckor av jobb, plus tågstädning. Men tänkte kötta ut mig själv till 100% innan man går på ledighet :P

Have a nice dag y'all.

Inga kommentarer: