tisdag 6 juli 2010

OK, nu är de dags!

För ytterligare en liten uppdatering av moi - Veronica Nica Hansson.

Har ni googlat er själva nångång?
Det har jag.
Det kommer dock oftast upp pinsamma bilder härifrån bloggen. Vem är de som bestämde att det va just dom bilderna som skulle dyka upp om man sökta på mitt namn?
Knepig.
Hur många tänker Googla mitt namn efter ni läst detta då? Moahahhaaaa...

Just nu lider jag av pengabrist!
Det går jag ut med högt o tydligt.
Det är inte alls roligt.
Det har resulterat i att jag börjat söka igenom boendet efter saker som går att sälja, plus att jag sökt ett nytt jobb. Ett jobb som jag hoppas kunna kombinera med det jag redan har. Alternativt att de är så pass många timmar att jag klarar mig på bara de nya.
Eller nya o nya.
Det är ett yrke som jag befattat ett antal år sammanlagt. Men fan. Det är ju lätt när man kan det!
Dvs lätta pengar.
Men ny plats iaf! O ny arbetsgivare. Snart har jag nog gått igenom hela gänget :P

Är nu inne på sista semesterveckan. o de va väl lika bra det med tanke på pengarna. Höhö.
Pengar är fult. Bara fult. Det är inte fint att skryta om dom, o det är inte fint att säga att man inte har några. Pengar ska bara finnas utan att nån behöver prata om dom. Egentligen.
Jag gläds åt dom som har mycket av den varan, o jag lider med dom som har lite.
Kan inte bara alla göra det?
Typiskt svenskt o va så himla avis på allt som alla andra har.

Sista semesterveckan innebär i sin helhet:
Kvällshäng med Cilla idag.
Grill med jobbflickorna imorrn!
En ny sväng till Varamon med Lisa på Torsdag - då hoppas vi solen tittar fram iaf!! hälvätä.
Ut till landet på Fredag o hälsa på M's mammi. Grill!
Lördag drar jag till hooden o hänger med Cilla o Sofie
Söndag... ingenting? Tror jag :)

Men det har vart 3½ veckas riktigt skön semester faktiskt.
Även att vissa dagar har känts lite sysslolösa så har iaf vädret alltid ställt upp med sol!
Känns inte lika kul o jobba 4st 40h veckor nu men de är iaf 2 sena (kl.12-21) o 2 vanliga (kl.8-17)
O så får man ju se fram emot inte alls lika mycket jobb under några veckor i aug/sept.

Hoppas på att kunna åka iväg på Skogsröjet i K-holm i slutet av Augusti.
Kolmården som inte blivit av än.
O en trip till Göteborg igen o hälsa på bebis o Liseberg!

Så sommaren är helt klart inte slut, bara för att semestern är det. På nåt sätt känns det som att jag förlängt sommaren lite genom att ta tidig semester. Gött!

Nu ska jag ut o gå en sväng med mina fina lurar.

På återseende!

Inga kommentarer: