måndag 18 oktober 2010

De va nånting

Som jag kände att jag skulle skriva om idag. Ett sånt där värt inlägg med mening...
Men äh. Jag glömde bort va de va som var så viktigt.

Istället skriver jag att proppar i hemmet inte är kompisar med mig.

Sen jag kom hem har jag förbrukat 2 proppar.

Båda gick i vardagsrummet, där tv - boxer- o modem befinner sig.
Inte alls irriterande.

Tillslut efter lite efterforskning med hjälp av pappa kom vi fram till att det var extra elementet som spökade till det.

Så jag sprang ner till källaren o köttade på lite mer värme i beredaren o vips! Så gick det från 18 grader till 21. Fint.
Synd bara att man måste springa ner o reglera minst 1 gång om dagen, för vattentrycket sjunker.

Jag tror inte jag vill bo i hus när jag blir stor.
Det kan liksom räcka med en jävligt stor lägenhet istället.
Hittade en 5'a i Pickhult på 116kvm o en 3'a i Vasastan på 98kvm... båda för runt 7 papp i månaden.
Men njaaa.... De får vänta.
Även om de skulle va jävligt skönt o flytta ifrån det här rucklet till nåt stort. Med M *hjäärta* :)

I veckan händer i inte så mycket.
Slutar 18 varannan dag o då hinner man inte så mycket.
Imorrn tänkte jag kolla va de finns för pass på Nautilus på kvällen, slutar 15.30.
På torsdag ska jag ut till Eliassons o vaccinera Abbie.
Abbies blåsor är påväg att läka nu, skönt. Men känner på mig att det kommer vara något återkommande. De vore för enkelt annars.
Fredag OCH lördag är jag ledig denna helg.. om jag inte glömt bort nåt. Sen blir de dubbeljobb på söndag.

Har 2 nya avsnitt av Greys o Desperate på datan.. gaaah.
Men ska se "Lite sällskap" nu vid 22, så jag hinner nog bara se ett avsnitt efter det.

Jag vill fira Halloween... Är de nån som har lust o bjuda mig på kalas?
Satt o kollade utstyrslar på Tradera, o de finns så mycket skoj ju!
M spelar både 29'e o 30'e oktober... men vet inte redigt vilka som ska med dit, o de känns ju ovärt o klä ut sig o stå själv o häckla i ett hörn tills dom är klara :P
Sen har ju Platens Halloweenfest den 6'e Nov, men de känns som mina närmsta vänner har "vuxit ifrån" det här med att klä ut sig... eller? höhö.
We'll see!

Jag ska börja på en ny diet oxå föresten!
Jag har liksom kommit på den själv. Ni för gärna göra som jag, det vet jag ju att ni vill.
(Jag säger som Pontiac "Jag är som en myrstack! O ni är mina myreeeeer")
Den heter:
"Ät en frukt istället för snaskis"
Och den går ut på att så fort man blir sugen på choklad, chips, kladdkaka, godis eller BoJ så tar man istället en frukt! En nyttig och god frukt! Det är viktigt att man tycker att frukten är god, annars försvinner hela effekten. Lite som med hundar... när de biter på en sko ( som de inte får) så byter man ut skon mot ett tuggben (som dom FÅR tugga på).
Plocka bort snaskiset, och rota fram frukten.
Jag började exempelvis idag med att köpa hem satsumas.
Man får liksom se till att man alltid har frukt i sin omgivning.
Jag har ju turen att ja frukt på jobbet tillexempel. Det är bra.

Så ska iaf jag jobba bort mitt beroende. Hejja mig!


Nu ska jag in på platsbanken o söka lite jobb.
Ska söka vartenda jag ser. Pass på!

Inga kommentarer: