fredag 8 oktober 2010

I'm getting old!

Igår var vi på spelning på Skylten.
Tidigare på dagen hjälpte jag pöjka o köra grejerna dit. Sa Hej till Sönic som oxå höll på o rodda när vi kom. Tiden for iväg o helt plötsligt hade jag inte alls så mycket dö-tid som jag trodde att jag skulle få. Men eftersom de inte skulle förfestas så märkte jag att de gick rätt snabbt o göra sig iordning :P Ovant de där. Straight Edge!

Gick dit med kusin Alex o Sofia. Träffade på en hel del jobbarkompisar där, och även några Karlskoga bor som gästspelade hos oss denna helg.
De va väldigt litet o de va inte mycket folk heller. Men fan de va värt iaf!
Alltid lika kul o se Zombiesuckers spela. Man machine Industry spela högt som fan!
Jag brukar inte va nojjig med volymen på konserter men dom blåste på rätt rejält.
Sen blev de fart på småfolket (13års gräns eftersom de va drogfritt) när Sonic började kötta på scen.
Efter spelningen drog vi hela bunten till Max o köpte med oss mat, sen vidare hem till M.
Var väl hemma hos M vid 00.00 och då kunde ju den riktigt festen börja, som inte var drogfri :)
Hängde gäng o hade skoj ända fram till typ 5-6 nångång, tror jag kollade på klockan sista gången vid 7 innan jag somnade. Piu!
Ibland känner jag mig bara för gammal för sånt. Men samtidigt så händer de så jävla sällan att jag festar så de bjuder jag fan på. Jag är inte "mogen" nog för att bara dricka vin o äta mat på "par dejter"... Jag vill passa på o vara ung de gångerna jag får möjligheten till det.
Annars i vardagen är allting så himla uppstyrt o tiden räcker knappt till tycker man. Då är de skönt o bara få släppa allt o inte ens titta på klockan.
Vaknade konstigt nog utvilad o pigg vid 9...(2h sömn?!) drog mig nån timme sen gick jag o Abbie en morgonrunda. Inga längre sträckor visserligen, men man fick känna efter om man levde iaf. O de va grönt! Skönt det. Gilla att jag inte blir monsterbakis längre... måste bero på att jag har så himla bra omdöme när jag dricker o slutar alltid i tid... iaf nästan alltid... förutom den där festen i somras hos Sofie o Mogge, haha. Kom hem 4, började jobba kl 9. FAIL :P
Igår så drack jag nog iaf en 3-4 glas cola innan jag somnade. Att jag somnade borde ju iofs vara en bedrift bara det efter så mycket cola, men de hjälpte tydligen tillräckligt för o slippa baksmällan iaf!

Idag har vi inte gjort så mycket. Kisspunkaren med flickvän firade in fredagen med fest redan från första vakna stund. Dom andra drog ut lite på det. Själv skulle jag vart med på ett hörn, men kände att jag ändå skulle ta bilen hem ikväll så drickat klarade jag mig utan. M o jag tog en prom in till stan. Nu har Abbie fått stadsträning 2 gånger på kort tid. Hon hanterar det rätt bra tycker jag. Men hon lever fortfarande i sin lilla dampbubbla, där hon måste ha koll på ALLT förutom vart matte överhuvudtaget är nånstans. Ju mer vi tränar detta så hoppas jag att hon tillslut ska finna ett lugn bland mycket folk o rörelse. Hon är ju en typisk hund som blir exalterad bara av o möta en människa. Tänk er då smockfulla stadsgator.
Köpte med oss bakispizza, o Gobo gick till bageriet o köpte en "hockey tårta", haha.
Tårtan fick jag inte vara med o avnjuta då jag valde o dra hem vid 21.. då började grabbarna spåra...

När jag kom hem ikväll så stod det svarta säckar utanför dörren.
O när jag klev in var där byggdamm i hela trappen. JAHA! Då har dom alltså börjat riva badrummet...
Jag sa till gubben att RINGA(!!!) innan dom skulle börja med detta. Men icke. Så jag ringde dom äldre o sa att jag INTE VILL att det springer en massa folk här hemma DELS när jag inte vet om det, och DELS inte utan att ringa först.
Jävla puckon... men hon sa att hon hade pratat med "gubben" när han var hemma hos mig o att han bara sagt att jag inte var hemma. Att jag inte är hemma betyder INTE att de bara är ok o klampa in. Speciellt inte när de river hela duschutrymmet...
Så jag fick hans nummer så får jag ringa han imorrn. De går ju fan inte o bo här om han ska springa här varjedag...SUCK.
Jag hoppas iaf på att jag kan få förhandla mig till ett badkar istället för att de monterar tillbaka en ny dusch... håll tummarna!
Har saknat badkar nåt jävulskt sen jag flyttade från mitt badkar i min 1'a o 2'a lägenhet. Dvs jag har vart utan i typ 5 år.
But we'll see.

Nu ska jag dra mig till sängen... tror ändå att kroppen undermedvetet är ganska trött.

Hej & Hopp

Inga kommentarer: