måndag 4 oktober 2010

Lite trött, men ändå på topp!

Kunskap, glädje.. o så lite tango!
Så sa han Lasse Berghagen. Kul kille.

Det gick någon dag sen blev jag på bra humör igen.
Tog med Abbie ut till Gistad där hon fick hänga med kompisarna medan jag o Tomas klappade om valparna, fikade.. o snackade skit. Sånt där som man gör bäst!
Sen fick hundarna jobba lite!
Jag får sånna himla bra idéer ibland. O snöar jag in på nånting så gör jag det 100%.
Det började med att jag ville fixa en hundbädd att ha hemma hos M. Eftersom han har skinnsoffor, o Abbie gärna lägger sig där, så kan man väl säga att det helt enkelt inte är så optimalt.
Gick in på Ikeas hemsida då jag kom på att några kompisar hade köpt billiga sovkuddar där.
Stämde bra det! 9kr styck!
Några kuddar, ett stycke tyg... o en symaskin senare så hade Abbie en hundbädd! :)
Symaskinen fick jag låna av Eliassons i Gistad. Himla händigt hem det dära.
Det är dom som gör WP selar oxå. Både Abbie's röda, o hennes nya Svart/lila har dom gjort.

Igår tog jag en cykeltur med Abbie mellan jobben. De va mördar dagen igår.
Jobbade 9-16 på vanliga jobbet, sen städade jag tåg från 21-01. Hepp!
Trodde att de skulle va slappt. Men fan jag blev helt slut! Blev o duscha vid 01.30 när jag kom hem, o sen lite mackor på det för jag hade jobbat upp en hunger som hette duga. Kändes helt normalt o käka "kvällsmat" vid 2 på natten.
Sen somnade jag gott.
O vaknade 10.30. Lagom 1h innan jag skulle dra o jobba igen. höhö.
Blir likadan visa nästa söndag, sen blir de förmodligen lite mer struktur i vardagen.
Jag gillar struktur.

Imorrn är det kort arbetsdag. Sen blir de bio med M. "Despicable me" Den är för barn. Alltså oss! YEI!
Jag vann biobiljetter på jobbet så vi tar oss friheten att utnyttja dom.

O på torsdag spelar Martins orkester Zombiesuckers som förband åt Sönic Synicate på Skylten, o då måste man ju stå längst fram o representera förstås.. med banderoll o hela baletten! Eller inte. Men klappa takten tänker jag iaf göra! DROGFRI! För man får inte knarka där. Attans.

Fan så tråkigt jag skriver.
"o seeen .. o seeen... o dåååå... o jaaaaag.. o Abbiiiiiie..."

Rundar av.

HEJ!

Inga kommentarer: