lördag 16 oktober 2010

Helg.. vad är det för nåt?

Lite dimmig i ögonen.
Har egentligen ingen rätt o va trött... eftersom vi gick upp runt 10 imorrse, o bara slöade fram till 2 när de va dags för båda o jobba. Tänka sig... de är nog tur att vi båda jobbar så oregelbundet som vi gör. Typ jämt, o aldrig.
Jag började visserligen kl 3.
Fick jobba några timmar med Sanna iaf, de va trevlans. Den fick jag köra resterande 2-3h själv.
Jag tackar mig själv för att jag skaffade mig en HTC så jag kunde kolla web-tv i mobilen när jag hade min "rast" vid 6-7.
Det är nämligen inte så inrett på kontoret där ännu, ett matbord o 4 stolar.
Inte så jätte sällskapligt.
Det hann o bli mörkt under tiden jag väntade iaf!
Sen var de bara o köra av de 2 sista tågen o sen tuffa hem!
Dumma dumma Tempo stänger ju kl 20, så fick åka räser till Ica Tannefors innan jag åkte hem o hämtade upp pizzan. Den bästa pizzan i hela världen - Honolulu med kebabsås...
O nu ligger jag här i soffan o jäser... men pepsi o en påse godis.

Igår åkte jag o M till mina päron, som man inte träffar allt för ofta nu för tiden.
Hoppades på att min bil skulle va klar så man kunde åka till Töreboda för o hämta den, men icke.
2 jävla veckor har dom haft den nu. Laga AC jäveln innan jag blir Hitler på er!
Men eftersom vi va planlösa så åkte vi till mamma o pappa iaf (ligger annars "på vägen" till Töreboda)
Käkade lite god mat, umgicks, gick promenad ner till båtarna o tittade på vad bävrarna tydligen hade ställt till med, spelade lite Wii. De vanliga!






O Abbie, den lilla skräptjejen har dragit på sig nåt skräp på tassarna.
Började som små röda blåsor, som nu blivit större, o ibland blåaktiga, som vätskar sig/blöder lite. Furunkolos finns det nåt som heter, kanske är de det. Blåsor på tassar verkar vara nåt vanligt bland hundar har jag läst mig till. Ska träffa en vet på torsdag nästa vecka då Abbie ska få vaccinationsspruta, så hoppas hon kan skriva ut nåt bra knark som får det att försvinna.
Vill verkligen inte att hon ska behöva dras med en massa sjukdomar. Blir så nojjig... tänk om de kommer mer o mer grejer... det är ändå en ras som är känd för att ofta få hudproblem.
Men tänkte att ni kanske kunde hålla en tumme åt oss iaf? O är de nån som har nån synpunkt eller idé va det kan vara så är de fritt fram o dela med sig av tankarna!


Imorrn väntas de jobb igen.
O på måndag, o på tisdag, o på onsdag.. o ja.. så fortsätter det sådär.

Vill att de ska bli November nu!
Så vi kan få vår mini semester i Sthlm, fylla år å sånt skoj!

Nu ska jag titta klart på Dansfeber. Rätt skoj faktiskt.

Pöss.

3 kommentarer:

malin sa...

*håller tummarna*

Ida sa...

Ser ut som furunkolos. Man kan ställa tassen i grönsåpa bad i ca 10 min, alt tvätta med klorhexidin schampo. Viktigt även att torka rent och torrt efter varje promenad.. Tråkigt att behhöva behandla med antibiotika varje gång om det kommer fler gånger så kanske dessa tips kan hjälpa/ Ida ( kompis med Malin Wrigsjö)

Nica Hansson sa...

Ja inte vill jag pumpa i henne en massa piller om de ändå kommer tillbaka :/ Jag har torkat tassarna o tvättat med klorhexedinlösning så nu har de flesta blåsorna försvunnit iaf. Tack för tipsen!!