torsdag 9 december 2010

Skutthus

Sitter hemma ikväll i huset o sällskapar med katten.
Eller det där var väl hälften ljug eftersom katten Jansson sprang ut i snön för nån timme sen.
Han har ju inte gått ut på en vecka. Förra veckan var de på tok för kallt för tassisarna sa han.


Årets julbak med tjejerna tog vid under helgen som var. Alltid lika gött o baka julgodis, o äta tills man spyr.
Sen körde vi julklappsleken som alltid, o det var lugnt till en början sen blev det hetsigt som fan mot slutet!
"Jag känner ett lätt tryck över bröstet!" - BÄSTA kommentaren.


Bilen hade börjat bröla lite. O de där brölet känner jag lätt igen nu efter att förra bilen lät likadant.
Så jag passade på att fixa det innen helgen, då bilen förhoppningsvis håller turoretur till Göteborg.
Ringde Bosse Bildoktor, o han kunde klämma in mig nu ikväll. Prisa gud! Eller iaf STORT TACK.
Han frågade hur vi skulle lösa det hela, jag svarade "Superlim, eller nåt?" o dra på trissor han limmade... eller ja, de va väl inte lim egentligen men nån tätningsgrej iaf.
Så nu brummar den sådär lagom mycket igen.

Sen sist så har jag inte vart mycket hemma, eftersom dom renoverar badrummet. Har mest bott hemma hos M.
O med "renovera" så menar jag att dom iaf har slitit ut det gamla badrummet, o på en veckas tid så har det inte hänt ett smack. Iaf inte som syns.
Så de lär väl ta minst en vecka till. Oh the joy of having 2 homes.

I helgen åker jag o M till Göteborg o hälsar på Anna o Calle o Emma :)
Ska bli mysigt o umgås o dra till Liseberg. Lite Christmas feeling.

Nyår verkar uppstyrt nu iaf. Skönt! Tack Ida för inbjudan :)
Dags o köpa sig nån nyårsblåsa då kanske... en såndär som man bara använder en gång, sen hänger den i garderoben. För inte kan man ju använda den till nästa nyår oxå! Ve o fasa.. Haha. Så onödigt. Men kul.
Ingen som ska till Tyskland o hälsa på med ett större fordon innan dess?
Holla, if so. :P

Har jobbar as slappt den här veckan, gilla!
Börjat typ 12 eller 13 o sen kört 4-6h per gång. Vill jämt ha det så. Man hinner med både sovmorgon o långprommis med hund, OCH äta frukost nån kvart framför tv'n.
Men men. Snart drar det vanliga igång igen.
Fått ganska mycket städtider under jul/nyår. Lite extra klirr i kassan!
Det kan behövas till det som komma skall...

Hade tänkt o sova kvar här hemma, men sen slog det mig att jag inte vill bli väckt halvnaken av ett gäng byggkillar kl typ 7-8 på morgonen!
(jag hade förmodligen sagt helt tvärtom för nåt år sen när jag var singel... :P)
Så jag åker hem till min älskade o sover med honom istället. Som sig bör!

Nu är det ju torsdag, o klockan är efter 21 så det ända rätta är att dra av veckans avsnitt av Kenza&Tyra show innan jag drar.

HEJ SVEJS



Abbie begraver sig gärna i snö! I skogen ute i Pickhult... saaaknar pickhult.

Calle har vart o kissat o blev sugen på julgodis... :)
(ischoklad med schweizernöt, Toffifee, juleskumfudge, bountybollar, o snickerskakor)

Emma håller kolla på de hårt bakande fröknarna!

Inga kommentarer: