torsdag 25 augusti 2011

För hon har färgkluttar i sitt hår...

Som bara jag kan se!

Fy vilken vecka detta varit hittills.
Jobbar till 18 varje dag. Åkte direkt hem o hämtat Abbie, packat bilen full o dragit ut till lägenheten.
Packat in allt i lägenheten o målat dessa jävla väggar.
Jag skulle ju tagit före/efter bilder men det glömde jag såklart i all stress.
Men kan ju säga såhär att denna lägenhet hade inspirerats av någon som gått All IN på fondväggar.
Fula fondväggar.
En brun fond i hallen, resten av väggarna antik-vita.
En mörklila fond i köksdelen, resten antik-vit.
Hela vardagsrummet grönt.
Hela förrådet ljuslila.

När man kommer in i hallen så ser man alla dessa väggar i samma blickfång.
Hur fan tänkte dom? Let's do it CLOWN STYLE.
O hur fan tänker Stångåstaden när dom tycker att det är helt OK (det var absolut INTE fackmannamässigt gjort) o tycker att jag ska betala ca 50kr extra per rum/månad för att DOM isf skulle måla om/tapetsera.
Hur kan dom tycka att det är ok att debitera NÄSTA hyresgäst för nåt fult som tidigare hyresgäst gjort?! Helt galet.
Jag valde ju iaf att göra allting själv o inte betala dom ett enda öre för det.
Vilken affärsidé egentligen. Säg att nästa hyresgäst efter mig vill att Stångåstaden ska tapetsera om samtliga rum, då ökar hyran med ca 150kr (ca 50kr per rum). O om hyresgästen efter det vill göra om - ytterligare 150:-. Hyran kommer bara öka o öka för varje ny hyresgäst. Vill du installera en tvättmaskin/diskmaskin höjs hyran, o nästa hyresgäst kan INTE välja att plocka bort den för o slippa avgiften! Känns verkligen inte rätt. Men det funkar ju tydligen för dom...

Efter 3 dagars måleri så är nu alla väggar vita istället, förutom v-rummet som är grå o där ska det även upp en fond TAPET... jävla skillnad :P
O eftersom jag är så hetsig så tyckte jag att det var onödigt o täcka golvet noggrant med tidningar, så har jag nu en miljon små vita prickar på alla golv, o några kluttar, o några fotspår efter att jag klivit i kluttarna... :)
Idag kom iaf räddningen när jag fick gå hem efter att ha jobbat 1h bara. Haleluja!
Så jag var där ute från kl 11 till 18 ungefär o hann då med att krypa omkring på alla 4 o skrapa färg från golven... ska fortsätta med detta helt onödiga arbete imorgon, samt städa. Det hade dom nämligen inte gjort speciellt noggrant när dom drog! Blä... hatar andras skit.

Kusinvitamin o hennes kille kom förbi igår kväll o hjälpte till lite, sen fick jag mer färg av dom för dom hade oxå målat om häromsistens. Super!
O idag kom dom förbi innan dom skulle ut på en joggingrunda o tog med sig Abbie! Så himla snälla!
Cillidill var ute i tisdags o hjälpte mig o måla oxå. Väldigt vänligt!

På lördag går flyttlasset!
Sen på kvällen ska jag ut med jobbet o käka upp alla våra pantpengar, så sover i tannefors då.
Ska även upp vid 5 på söndag morgon för att dra på Rally tävling i valdemarsvik med Therese o Rocco!
SEN bor jag i Ljungsbro från söndagkväll :)
DÅ får Hobbe äntligen gå ut. Stackarn har verkligen gjort uppror här hemma nu.

Dags o packa sista kartongerna. Hej svejs.


Inga kommentarer: