måndag 8 augusti 2011

Semestertider Del 3

Då går vi in i 3'e veckan.
Det här går rätt fort ändå måste jag säga.
Kommer knappt kännas att jag vart borta från jobbet i 4v när jag kommer tillbaka... om man bortser från att jag typ glömt alla lösenord :P

Ullared var skoj! Men hittade inget speciellt.. men på Gekås kommer man ändå inte därifrån utan att ha gjort av med några tusenlappar :P
Lagom mycket folk, inte så man störde ihjäl sig men ändå fler än vad det brukar vara när jag vart där tidigare.

I onsdags var det kanonväder så jag hoppade ur sängen med ett glädjeskutt!
Gick ut med Abbie en sväng o sen packade jag väskan o drog till Berg.
Finns ju fan inga bra badställen i närheten av stan, tyckte jag. Så jag tog ett säkert kort.
Jag parkerade på en fin gräsplätt o lapade sol i några timmar, käkade frukt o bullar, läste tidningar...ahh. Varför blev det inte fler sånna dagar?? Tog tillomed ett premiärdopp. Det var alger i vattnet... :S
Sen somnade jag.. o blev superbränd på låren.. o i hårbotten. Tackar!


Torsdag var det dags o sätta sig på bussen till Götet. Bus4you var helt ok. Lite trångt ändå vid sittplatserna, men sköna säten o gött med el-uttag. Kollade några avsnitt av Glee på datan.. försökte äta en macka, men spillde på mig en massa. Tyckte jag hörde killen bredvid mig fnissa till vid ett ögonblick... jag är inte van buss-åkare!
Väl framme så kom Anna o Calle o Emma o hämtade mig bjuckade på glass :)
Sen åkte vi hem o hänge gäng resten av kvällen.

Fredag drog vi in till Nordstan o fotade oss lite. Hittade en kampanj o tyckte att jag o Anna skulle passa på när jag ändå var i stan!
Det var superkul o få bli sminkad o stylad i håret o sen fotas!
Fotografen var jätteduktig o visade oss alla poser vi skulle göra så man slapp stå där helt utan idéer själv.
Bilderna blev jättebra, men självklart sabbar ju minspelet rätt mycket o jag har liksom ingen naturlig pose. När jag ser neutral ut utan att le så ser jag typ förbannad ut :) O i början blev det rätt många sånna kort, så kostnadsmässigt var det ju rätt skönt att inte ALLA bilderna blev bra.. då hade det kunnat bli dyrt!
Det slutade iaf med 3 bilder, o sen en "kompisbild" med Anna som vi delade på.
Vill inte lägga ut bilderna här för jag vet inte hur man stöldskyddar dom, men dom finns på fejjan för dom som har mig där! :)
I kampanjen så ingick även en canvas så ska beställa en av bilderna på en sådan. Upp på väggen ska jag!
Så jag passar även på att tipsa er om The Studio om ni vill göra en "modell för en dag" grej, eller ge bort i present. Dom ÄR verkligen jätteduktiga!



Blev väckt på lördagmorgonen av Emma som promt skulle upp på luftmadrassen o låna min mobil :) Hon är så härlig den ungen! När jag blir stor ska jag ha en sån :D Hehe.
Softade runt på dagen o senare på eftermiddagen svirade vi om till 80-tals outfiten!
Så himla kul att fixa sig när man känner att man verkligen gått in för det.
När vi kom till festen så visade sig att typ alla hade gått ALL IN på outfitterna så det gjorde det ännu mer värt :)
Var en riktigt trevlig hemma-fest med god mat, frågesport, modevisning o discodans.


Söndagen var man lite seg o vi skulle egentligen ha gjort lite hemma-fix under helgen men vädret tillät oss inte all måla några staket eller andra utomhus aktiviteter... dumma regn.
Vid 1 skjutsade de in mig till terminalen igen o jag hoppade på bussen hem igen. Den här gången åkte jag med GoByBus, o de var som Swebus. Vanliga sittplatser o ingen el, så det fick bli musik o sova hela vägen hem.
Mycket trevlig helg! Det är så skönt o bara få komma hemifrån ibland, o bli lite ompysslad :)

Den här veckan väntas inte så mycket.
Ska bara slappa, o jobba lite. Torsdag o Söndag ska det städas tåg.
Hoppas att det iaf kan va uppehåll från regn så man kan vistas ute iaf!

På återseende!

Inga kommentarer: