måndag 15 augusti 2011

Time for some change.

Nu är det ute i det öppna. Eller - Now it's out in the open.
Hur kommer det sig att det mesta alltid låter bättre på engelska?

JagoMartin är inte längre JagoMartin. Vi är Jag....o....Martin. Var o en för sig liksom.
Ingenting vi har gått ut med förens nu, även att det varit såhär en stund. Så blir det ibland. Mycket ska fixas o planeras om o man känner att mitt i allt vill man inte skrika ut över en bergstopp att man är singel igen o mottaga alla frågetecken. En sak i taget. O nu var det dags.
No hard feelings, vi är båda överens om detta beslut då kärleken bara försvann o inte kom tillbaka.
Visst känns det konstigt att vi inte är osams o bråkar o kastar saker på varandra, som man vanligtvis gör när man gjort slut. Men vi känner ju tydligen båda samma sak så det finns ingenting att bråka om... Visst känns det tråkigt, men det finns ingenting vi kan göra någonting åt.

Jag har ju längtat tillbaka till Ljungsbro ett tag o nu blir det alltså en flytt tillbaka dit för min del.
En flytt tillbaka till en 1'a i Härna. Haha!
Likadan lägenhet som jag hade när jag flyttade hemifrån för dryga 9 år sen. Tillbaks på ruta ett? ;)
Men det känns helt ok. Hyran har visst stigit med åren, men man får trixa för att få det att gå ihop. Allt löser sig! Upp på våning 2 hamnar vi, men Hobbe kan springa fritt o Byggare Bob som jag är ska jag fixa en katt-trappa åt han så han kommer ner, gammgubben.
O Abbie o jag kan börja strosa runt kanalen igen, åka o bada, o gå vilse i skogen - allt precis runt hörnet.
Lite fix behövs göras i lägenheten så nu har det inhandlats färg så hallen o köket blir vitt, v-rummet blir ljusgrått med en fondvägg. En 3-sits soffa fyndade jag på Jysk. Det tog verkligen emot o köpa en begagnad på Blocket så det var ju super att hitta ett fynd istället! O svart soffbord är köpt.. egentligen det enda stora som jag saknar.
Hämtar nycklarna nästa måndag så då har jag några dagar o fixa innan flyttlasset går igen.
Igen. Fatta att det här är absolut kortaste tiden jag nånsin bott på en adress.
Flyttade in i april, o flyttar ut i september. M behåller lägenheten iaf, så det kändes som en skön o smidig lösning.

Who would had known?

Jaaa. Det var väl allt.
Frågor på det?

1 kommentar:

Ida sa...

Nämen så det kan gå. Skönt att ni är "överens" iallafall.
Då kanske det kan bli lättare att få ihop nån promenad när du befinner dig i samma håla :)