torsdag 18 augusti 2011

Nedräkningen har börjat.. o pågått ett tag.

Ja nu är det inte många dagar kvar innan man måste pallra sig tillbaka till jobbet.
Det andra jobbet vill säga.
Känns sådär. Man känner nästan att man får mersmak på det här med förändring. Nytt jobb skulle ju alltid va kul. Lära känna nya människor... i min egen ålder :P
No offence mina kära kollegor men de flesta håller sig runt 20 strecket, medan en själv faktiskt får inse att man snart är på 30 strecket. Men kul har vi! :)
Känner att en förändring kommer göra mig gott.
När jag kommer ut till Ljungsbro igen kommer jag förhoppningsvis vara ute med med hunden, vilket leder till att man själv får röra lite mer på fläsket. Sen blir det att skaffa gymkort uppe i badet, fixa ordentlig mat. Ja.. allt sånt där som man höll på med för ett tag sen innan man tappade allt.
Vet inte om man bromsas av varandra kanske?
Det är lättare att vara själv. Det låter kanske tråkigt o hårt, men sån är jag iaf. Jag säger inte att det är roligare, men det är lättare! O med "själv" menar jag att bo själv. Mitt hem - mitt tempel. Jag är pedant o behöver då inte fundera på hur många gånger JAG har dammsugat o dammat denna vecka, eller hur många gånger JAG gjort ditten o datten. För det är bara min disk, min smuts o min tvätt.
Jag hyllar de som kan flytta ihop o få hela vardagen att funka! För det är fan inte lätt!
Iaf inte om man är olika o inte kan kommunicera.

1 dag fick jag sola o bada denna semester. 1 jävla dag. Det är jag bitter över.
Men å andra sidan har det ändå varit skönt o bara va ledig.
Första 2 veckorna gick jätte sakta o jag funderade på vafan jag skulle göra med resterande 2 v.
Nu är jag inne på sista veckan o tycker att allt har gått jättesnabbt.
Men men, det är bara ett år kvar till nästa :D

Var på lydnadstävling i tisdags. O det gick inte alls bra. Var jättepepp innan för det har gått så bra på träningarna. Men nepp, nu är det svart på vitt att det är mina nerver som smittar av sig.
Alla 3 tävlingar så har Abbie blivit jätte loj precis när vi kommit ner till lydnadsplan. Precis som att hon vägrar inse allvaret. Hon tittat knappt på mig o gör allt lite halvdant. Typiskt!
Så jag måste verkligen jobba på det.
Får åka o tävlingsträna på olika klubbar, o ha flera olika som dirigerar mig.

Nu kör vi på o nästa stopp är Valdemarsvik o Rallylydnad istället.
Kommer bli första officiella tävlingen för oss o det ska bli kul!
Ska iväg o träna lite med Therese strax. Hon har precis fått upp ögonen för denna sport o blev så pass fast att hon tävlade för några veckor sen o fick 86p! Väldigt bra! O kul för oss o få nån o tävla med :)

Thats it for now. Hej.

1 kommentar:

Linda sa...

Snart kommer jag tillbaka också. Då har du en "snart 30" till på jobbet ;) Fy fan va gamla vi är!! :(