onsdag 25 april 2012

People come, people go.

Helt makalöst va människor kommer och går in o ut genom ens liv med åren.
Är verkligen tanken att man ska "lära" sig nånting av alla dessa kontakter?
Är det dessa kontakter som gjort mig till den jag är idag?
Det känns inte som att jag har lärt mig så mycket alls faktiskt.
Jag förstår mig fortfarande inte på människor som utnyttjar en för den man är. Människor som bara ser till sin egen vinning. Det man lärt sig är väl kanske att saker som är så självklart för en själv, inte alls behöver vara självklart för någon annan. Det som är sunt förnuft för mig, kanske inte ens bekommer en annan person.
Jag förstår mig heller inte på människor som orkar med sig själva med att bygga upp nåt slags imperium av allt som är vackert, vänligt, gulligt - för att sen visa sig vara nåt helt annat.
Jag har fan fullt upp med att bara vara jag! Jag skulle aldrig i hela min värld kunna spela på att vara nån annan. Lägga till i överkant o överdriva bara för att få nån intresserad av en själv.
Nu snackar vi inte bara killar, vi snackar ju tjejer också såklart. Sånna där brudar som man träffat på nån fest eller nåt som smörar o gör sig till för att dom desperat vill vara ens bästa vän, eller HELA VÄRLDENS bästa vän.
Kan dom inte bara vakna nån dag o inse att man inte behöver vara vän med precis alla?
Det är OK att vissa inte tycker om en. O tvärt om!
Det är ju DET som är äkta. När nån visar ointresse.
Jag uppskattar det som fan! Haha, det låter ju helt befängt, men det är ju sant.
Hundra gånger hellre att jag sitter o snackar med nån kille, o den personen visar sig vara rätt ointresserad.
"Jag gav dig en chans, men nae. Nej tack."
Hellre det än att sitta o snacka med nån kille som man märker direkt bara skrattar med för att vara trevlig, men egentligen bara sitter o väntar på att man ska släppa till nån jävla gång.

Man vill ju ha det man inte kan få, inte det självklara. Det självklara är ju dötråkigt.

Jag har sagt det förr o jag säger det igen:
Att ligga med nån är fan ingen bedrift. Det kan vem som helst lyckas med. Men att få någon intresserad på riktigt, verkar mer eller mindre omöjligt.

Ok.

Jag har fan aldrig sagt det där förut.
Men nu gjorde jag det.

Remember the name, o våga chansa lite för fan!

PAX för Niklas i Wermland forever. Jävlarihelvetet.

Inga kommentarer: