fredag 20 april 2012

Ut på böljan blå!

Började veckan med en roadtrip. Note to self: Det är INGEN kul väg ner till Karlskrona. Åkte via Västervik på nervägen, o Jönköping på hemvägen. Men det var knappt nån skillnad. 60-70-80-90 vägar o massa lastbilar o fartkameror.
Man ner o hem kom vi iaf.
Båten gick 20.00 i måndags. Vi fick en rundvandring o sedan käkade vi. Efter det hände det inte så möe eftersom vi var så trötta, o det typ bara var 180pers på båten :P Håll i GÅNG.
Tisdag morgon vaknade man kl 6 av den härliga melodin "What a wonderful world".. en liten snutt tänkte jag, men näh. Hela jäkla melodin! Not so wonderful way to wake up :)
Blev en snabb frullebuffe, sen klev vi av fartyget 7.30.
På terminalen väntade vår eminenta guide Pavlo. Plova...Pavlova. Äh. Nåt sånt iaf.
Han kunde inte köra bil (!!) men han var desto bättre på allt som hade med Polen och göra. OCH Sverige! Helvete va grejer han hade koll på. En riktigt bra guide.
Vi åkte runt i trestaden (Gdynia, Sopot o Gdansk) o kollade in hotell, stränder, städerna o restauranger. Hungrig behövde man inte va iaf! Men jävla märkligt ställe att inte gilla sås... mycket kål o morötter o grejer, men ingen sås. Fnys!
Efter hela denna dagen var vi tillbaka vid båten strax efter 20.00. 12h senare. Piu!
Kan ju tro att man är proffs på Polen nu :P
Var en smula ännu tröttare denna kväll, men eftersom jag o Joss hade växlat pengar som vi inte gjorde av med så fick vi ju handla upp detta i shoppen. Lite chirre o dricka o en pysselpåse! :)
Sen hade vi liten hyttfest. Fnitterfest oxå! "Ja det är ju här jag har mitt synfel..." - Josse pillar ut linsen o jag undrar vad hon gör. Hahaha...!
Sen sov vi.
Bilresan hem igen gick segt, men ändå bra.
Jobb väntade på kvällen, man kan ju inte hålla på o va ledig hela tiden :P

Tog tag i en grej som stört mig senaste dagarna oxå. Jag FÖRSTÅR verkligen inte hur vissa killar funkar. Om cellerna i hjärnan på nåt sätt bråkar med sig själva, eller nåt. Mig behandlar man iaf inte dåligt utan att få höra det, om man nu är för trög för att fatta det själv. And there's no second chances. Lite hård blev jag, men fy bubblan va skönt det kändes efteråt. O går man fortfarande omkring hemma o inte fattar VARFÖR jag blev sur så kan man ju börja undra vem det är som är "huv i dummet".
"Jag är ingen jävla köttbit som man bara kan komma o fläska på när man känner för't!" som en vis kvinna en gång sa ;) ...Den visa kvinnan är jag. Ibland hjälper det att vara extra tydlig.
Så numera kan ni se mig som NUNNA. Helvetes jävla skit va man ska behöva jobba för o fånga mitt intresse nu. VA? Hallå?.. nae.. jag hör ingenting...ser ingenting. Blir ju svinbra det här!

Utväxten i håret är färgad, nya kläder inhandlade, väskan packad o buss-drickan står på kylning. Nu är det bara lite sömn kvar sen är det dags o dra på nästa båtresa! Peppar som fan! Kommer bli grymt.
Hoppas Galaxy är nåt o ha. Vore ju typ svinbajs om det bara är gamlingar på båten. Ja jo jag vet! Dom ska vara över 30 ;) Men inte runt 50 liksom... I vilket fall som helst så kommer vi ha kul. Vi gör det kul.
Men herregud... sa jag ingenting om nunna typ alldeles nyss?

Sen vankas det ju valborg, o innan dess är det födelsedagsfest för L. En kompis kompis. Känner en som känner en som känner en. You know ;)

O efter det är det nog Rallytävling. O Maj månad. Helvete va tiden springer iväg.
Snart Juni o Sommarcampen, Metaltown o midsommarafton! Juli vetefaen va som händer. Sen kommer semestern i Augusti. PAOW!

Nu ska jag dricka upp min Cola, käka upp mina Ballerina Marängsvisskakor, sen sova.

Puss o gull!

Inga kommentarer: