torsdag 16 februari 2012

Det ena eller det andra?

Ja, ni känner ju mig. Jag är en jävla periodare när det kommer till träning.
Jag kan va aspepp ibland, men mestadels känns det som att jag alltid försöker komma på anledningar till att få slippa träna.
Jag tycker att det är kul! När jag väl är där så känns allt skitbra. Men det är just att ta sig dit.
Så.
Min briljanta idé att börja gå på olika pass här i Ljungsbro, gick ju åt pipsvängen. Jag hann både bli aspepp, vilja bli instruktör, och sluta gå på typ mindre än 1 månad.
Sen träning är alltså ingenting för mig. När jag slutar 5-6 så vill jag hem, aktivera Abbie, laga mat, äta o sen slänga mig på soffan. Vilket brukar vara runt 20.00. Helt ok för mig. O så vill jag ha det.
Så det där med att passa tider för att träna känner jag inte passar mig. Jag vill kunna träna när jag har tid o "håltimmar", typ när jag slutar tidigt, eller börjar sent.
Då kom jag på den andra fina idén att jag skulle börja simma.
Simma är ju den perfekta träningen! Man blir inte svettig, man tränar hela kroppen, o man kan göra det närsomhelt.
MEN så tråkigt det är. Jag "tävlingssimmar" ju inte, så när man kärringsimmar 40-50 längder så är det jävligt långtråkigt. Väldigt svårt o ta ut några aggressioner eller köra nån effektiv träning.
Jahopp. Vad gör vi då då?

1. Köpa kombinationskort i Ljungsbro med både simning OCH gym - 340kr/mån
(1.1) Köpa samma som ovan som bara gäller för träning innan kl 12.00 för 260kr/mån?

2. Köpa gymkort på Korpen som ligger precis vid jobbet för 235kr/mån. Då är det både gym+pass. Plus att jag får några träningskompisar på köpet.

3. Jag lägger ner hela skiten o nöjjer mig med att promenera med Abbie?

KOM MED FÖRSLAG! Det här är en av de få gånger jag som vill att ni 40-talet personer som läser här dagligen skall SPEAK UP ;)

Imorrn har jag blivit lovad att min bil ska vara klar.
Imorrn har jag även bokat hyrbil.
SÅ mycket hopp har jag om att min bil faktiskt kommer vara klar imorrn.

Måste köra massa massa rallylydnad i helgen. Tävling nästa helg! Woop woop!
Tyvärr blev Therese o Rocco placerade på reservlistan.. helt stört att dom lottar bland alla som anmält sig. Men då vet man att det inte spelar nån roll NÄR man anmäler sig. Man kan ändå lyckas hamna på nån jävla reservlista även om man är bland dom första att anmäla sig. Dumt! Men hon följer iaf med o hejjar.

God kväll.

2 kommentarer:

joss sa...

Behöver jag säga alternativ 2!!!!!!!!!!!!?

malin sa...

Precis, alternativ två för då kan du be träningskompisarna du får på köpet att dra i dej när ni slutat eller se till att ni kör ett pass ihop innan jobbet =)