fredag 17 februari 2012

Jag blir så trött.

Varför kan jag aldrig BARA få vara glad?
Neeej neeej. Det ska självklart krångla lite oxå. Utöver allt krångel som varit den senaste tiden, o för att inte snacka om tidigare 27 åren av mitt liv.

För att safe'a så fixar jag en hyrbil fredag-tisdag. Detta för att jag har massa ärenden i helgen o kände att jag lika gärna kunde utnyttja "hyrbils försäkringen" som jag har på bilförsäkringen.
Jag måste då betala hela beloppet direkt eftersom jag ska hyra bilen redan dagen efter bokningen. Inga konstigheter alls.
På deras hemsida står det:
Kan jag avboka min hyrbil?
Du kan avboka din hyrbil kostnadsfritt innan upphämtning. Om du inte avbokar bilen innan upphämtning, så gör vi ingen återbetalning. När du avbokar får du ett mejl från oss som bekräftar att din bil är avbokad. Detta mejl måste du ha fått innan tiden för upphämtning av hyrbilen. Om du inte får ett avbokningsmail av oss, vänligen ring oss så ger vi dig avbokningsbekräftelsen via telefon.
Hur avbokar jag min hyrbil?
Det gör du genom att kontakta Hyrbil.se via telefon eller mail.
Kostar det någonting att avboka hyrbilen?
Avbokar du innan din upphämtningstid kostar det inget. Avbokar du efter upphämtningstiden, debiteras hela hyresbeloppet.

Av detta avläsar iaf JAG att beloppet reserveras på kortet, MEN avbokar jag hyrbilen INNAN uthyrningstiden så får jag pengarna tillbaka.

Bilmeken (kors i taket!!) ringer idag på morgonen och säger att bilen är klar att hämta! Halleluja!
Jag ringer då HYRBIL.SE för att avboka bilen.
Dom säger då att jag åker på hela kostnaden eftersom jag avbokar samma dag. Man måste avboka minst 48h innan för att få pengarna tillbaka. Detta står tydligen i deras hyresvillkor som jag godkänt.

Jag hänger med på att jag får skylla mig själv som inte läste igenomn det där jävla avtalet som alltid är på 300 sidor som man alltid måste godkänna innan man går vidare. När jag ändå hade läst vad jag trodde gällde innan så tänkte jag att det står ju samma sak i avtalet.
Men icke tydligen.

Jag ringer försäkringsbolaget och förklarar situationen för dom.
Han säger att jag gjort heeeelt feeel när jag bokade hyrbil! Jag måste boka direkt hos hybils stället (i detta fall var det Hertz som skulle hålla mig med bil) för de gör en skadereglering direkt på plats så jag inte behöver betala hela beloppet. Att jag bokade genom hyrbil.se kunde de alltså inte alls hjälpa mig med eftersom Försäkringsbolaget inte har något avtal med hyrbil.se och det är hyrbil.se som har mina pengar (1147kr tack så mycket)
Försäkringssnubben vill att jag iaf ringer till Hertz och försöker snacka med dom och förklara läget o se om de kan "nolla fakturan".

Ringer till Hertz som i sin tur säger att de inte ens fått bokningen av Hyrbil.se eftersom den är avbokad. Då kopplas inte Hertz in i ärendet över huvudtaget.
Bajs.
Detta lämnar mig alltså bara till att ringa till Hyrbil.se och dra nån jävla snyfthistoria o hoppas på att DOM "nollar fakturan".

Utöver detta så var nummerplåten fram på bilen paj, så måste beställa en ny. O då måste man ha en provisorisk nummerplåt som man hämtar hos polisen, annars får man 1500 i böter.
Men min tur så hinner jag förmodligen jävlar i helvette åka på en sån jävla bot eftersom jag ska in till stan o jobba ikväll.

DÖDA MIG.
NÅN.




Inga kommentarer: