onsdag 8 februari 2012

Tid och ork.. tiiiiid ... och ork.

Idag började jag kl 14. Då ska man ju hinna med en del innan jobbet kan man tycka.
Satte klockan på 9 och gick upp. Efter att ha varit sjuk i 2-3 dagar förra veckan o inte gjort annat än sovit så kan man väl inte ha mage till att känna "Jag ville ta lite sovmorgon"... för det var jag ju inte värd.
Men ändå.
Gick ut en svänga med Abbie. Mätte av slingan o de blev en 3,3 km på 30 minuter. Kan ju inte kalla det PW men en promenad iaf.
När jag kom tillbaka plockade jag ner badkläder o drog bort till simhallen en sväng. Såg till min fasa en skylt där det stod nåt i stil med "25m bassänger avstängda till förmån för vattengympa"... Neeej?
Men jag sa i receptionen att jag skulle simma o det gick så bra så.
Fick slå mig igenom ett hav av nakna pensionärstanter, då vattengympan precis slutat. Det är ingenting jag rekommenderar någon.
Fick sedan stå o vänta länge o väl tills dom tvålat in sig o snattrat klart i duschen. Man måste ju faktiskt duscha INNAN man ska simma oxå...
Väl inne bland bassängerna var jag nästan själv! Nån liten pensionär som fortfarande plaskade kvar.
Har tänkt en del på det där med simning. Det är inte så "skönt" o simma vanligt bröst-sim utan att gå under ytan. Man får så himla ont i nacken. Men samtidigt vill jag inte dra på mig badmössa o simglasögon för att kunna simma klokare... dilemma det där.
Efter detta var tanken att jag skulle sola, men det var vanligt mynt-solarie så det var jag inte förberedd på. Får bli o fylla på Meddo-kortet nån dag istället. För jag MÅSTE verkligen börja sola igen. Blek som jag vet inte vad! Lite färg på kroppen gör så himla mycket. Men ser fräschade o friskare ut.

Jag blev ju lite smått förälskad i den där Gladiatorn. Han den där som är så... fin. Jag säger inte vad han heter. Så jag började läsa hans blogg lite Aldrig Vila. Hans lilla motto. Tänk om man kände nån som kunde pusha en sådär. Jag tycker faktiskt att jag har en rätt bra grundkropp att kunna bygga o göra nåt vackert av. Jag tror inte jag behöver ändra min kost så drastisk för att uppnå några mål. Jag måste bara ta mig TID och ORK till att göra det. Tänk om man kunde börja varje dag, eller ok säg varje mån-fre, med en sväng på cross trainern innan det är dags för att svira om o dra till jobbet? Eller varför inte simma. Sen lägga in några styrkepass för o pumpa skiten ur kroppen o bli sådär jävla trött att man bara vill dö. Sådär trött som tjockisarna i Biggest looser blir. DÄR skulle jag vilja va i 6 veckor. Fatta hur snygg man skulle va när man kom därifrån! :D
OM jag inte hade haft Abbie så hade jag kunna göra det. Så känner jag nu. Abbie är anledningen till att jag måste hem direkt efter jobbet, o både innan o efter jobbet så tar hon min tid då hon kräver motion och aktivering.
Jag skulle aldrig i mitt liv byta ut henne mot att istället kunna springa på gym/pass när jag ville.
Men däremot skulle jag vilja hitta nån slags balans.
Varför får man inte ta med hunden in på gymet? Abbie skulle kunna kuta på löpbandet medan jag kör cross-trainern! 2 flugor på en smäll. TIPS från coachen.
Visst, på vår/sommar halvåret är det ju inga probs. Då är det lättare själv att gå snabbare, småspringa aktivera sig mer än vad man gör nu under vinterhalvåret.
Fast det är ju också bara en bortförklaring. För vi har inte haft speciellt kallt nu i vinter. Men ja. Jag skyller på det ändå.
Sen är jag så himla Svensson i mina kvällstider. När klockan närmar sig 20.00 så vill jag vara klar för dagen o kunna slå mig ner i soffan så jag hinner varva ner o bli sömnig lagom till 00.00.
Så säg dom dagarna jag slutar 18. Då har jag bara 2h på mig att hinna aktivera mig och hunden. O då blir det oftast att man drar en PW för att hinna med båda två på samma gång. Då är man hemma igen vid 19. Laga mat o äta. Sen är klockan 20, om man har tur.
Nu när jag åkt buss i 3v så finns det verkligen inga tider över. Tar 1h att ta sig till jobbet, och lika långt hem. Så man får åka hemifrån tidigare, o kommer hem senare.
Nu är det visserligen bara tillfälligt. Hoppas på att jag får bilen imorrn eller senast fredag.
Fick med mig en pilatesboll hem från Anna sist. Använde den igår o gjorde en herrans massa situps. O har faktiskt träningsvärk idag! Way to go me!
Jag vill mer! Ska se om jag kan få inspiration till detta inom närmsta framtiden.

Nu är det snart helg. Ska hänga o dricka vin på fredag efter jobbet. På lördag hoppas jag på Rally träning, samt häng ute i Kimstad. Söndag kan de bli en trip till Norrköping o hälsa på, fanimig på tiden! Sen jobb på kvällen. Helt ok helg för mig!

På jobbfronten står det still. Däremot ska jag o 4 till få lära oss lite nya grejer nästa vecka, som innebär att vi får åka iväg på lite olika "studiebesök" på hotell m.m framöver. Det kommer iaf bli kul!




Inga kommentarer: