söndag 14 november 2010

Ååååhhhh, nu räknar vi ner!

Jag vill att det ska bli Tisdag - Nu!

Imorrn kommer det lön in på konton, väldigt uppskattat o lägligt innan avfärden till Sthlm!

Ska bli så himla skoj -käka massa god mat, shoppa, titta på bra musik, fira M's födelsedag till MAX!
+ få lite qualitytime med M. Nu sover vi mestadels bara ihop eftersom vi båda jobbar som vi gör, ofta sena kvällar. Så när vi kommer hem på torsdag så behöver vi väl inte ses på flera dagar framöver :P höhö.

Förutom att lön dimper ner imorrn så ska även M ha lite kalajs för la familia på kvällen.
Gilla!
Äta gott.. igen :P

Jag gillar att äta :)

Men jag känner att jag skulle vilja ta tag i det här med motionen.
Jävla skitväder som gör mig omotiverad.
Visserligen borde man väl känna sig mer motiverad att dra till gymmet när det är skitväder ute.
Men men. Jag ska inte trötta ut er med mina lejma ursäkter ;)

Abbies tassar har fortfarande inte läkt.
Framtassarna är helt återställda, men baktassarna har fortfarande varsin stor "böld", o några små mellan ett par tår. Det här himla blaskvädret gör ju att tassarna mer eller mindre alltid är fuktiga när man går ut o går med jämna mellanrum...
Hittade tillslut ett par vettiga vattenavvisande sockor från foderbilen.se, så jag hoppas dom kommer hem snabbt!
Inte för att pengar nånsin ska vara avgörande när det gäller någons hälsa, men eftersom det inte varit nåt "akut" så har jag avvaktat, tvättat o smöjt med aloe vera för o se om det försvinner utan andra hjälpmedel. Vilket jag även läst mig till på olika sidor på nätet. Antibiotika sätter ner imunförsvaret (rätta mig om jag har fel), och det är just imunförsvaret som behöver vara på topp för att kroppen ska kunna läka smidigast. Visst skulle jag gått till veterinären och få nånting utskrivet om hon led mer av det. Men det gör hon inte. Hon bryr sig inte alls. Jävla hund till att inte bry sig om nåt :)

Så när sockorna kommer hem kommer förhoppningsvis tassarna läka bättre o snabbare!

Sen letar jag febrilt efter ett el-drivet löpband.
Helknasigt kanske många tänker... speciellt när jag skriver att det är till Abbie, o inte till mig :P
Men just den här årstiden är det skitsvårt o aktivera hund - tycker jag.
När det regnar o är blött så är åkrarna superhala o geggiga, o tassarna mår inte bra av all kyla/väta. O när snön o den riktiga kylan kommer så går ju konditionsträningen nästan helt bort eftersom man inte kan cykla eller springa längre (som om jag har sprungit tidigare iår då...) Däremot går det ju att styrketräna med Dragweight antingen med kedja, eller pulka. Måste låna nåns barn bara som kan tänka sig åka med.. :)
Tänk själv hur himla smidigt det är att kunna kondidionsträna inomhus istället då!
Ut på rastpromenad innan. Ställa hunden på bandet o intervallträna 15-30 minuter, sen ut o rasta o leka efteråt. Perfekt ett par dagar i veckan.
Självklart inget moment som ersätter nånting, men för att tillföra!
Abbie har redan provat att springa på band ett par gånger innan så den vanan finns redan.


Dock kostar ju löpbanden ett par kronor.
Jag vill inte ha nåt stort chabrak heller, utan ett mindre som man iaf kan flytta på.
Det billigaste jag hittat som är el-drivet är från Attract.nu o dom ligger på 4000kr nya, men dom som säljer sina på Blocket ligger runt 2500:-.
Rusta har oxå ett för 2500:- men vet inte hur kvallen är på ett löpband därifrån :S
Får åka o titta på dom helt enkelt, för o se om dom är tillräckligt stabila.
Fördelen med att köpa ett nytt är ju garantin om de skulle pajja.

Utöver allt detta så är det Farsdag idag. Jag skickade ett sms till min bästaste pappa, så personlig är jag :) Han får en tidningsprenumeration på dansbandsblaskan "Får jag lov".
Rätt ner i brevlådan, smidigt.


Nu ska jag softa ett par timmar, titta på Ensam mamma söker - o sen dra iväg med mina reflexkläder o städa upp några tåg.
Fick reflex vinterjackor i veckan - supersköna o smidiga!.. o supergula :D

Trevlig söndag allesammans!

3 kommentarer:

Lina sa...

Hejsan gumman! Ett bra tass-tips är att köpa Purelan ( finns på barnaffärer typ Lekia, bland övriga salvor ) en gul tub. Skit bra och ganska dyr men dryyyyyg ;)

Ida sa...

Kom till valla och släng henne i poolen. Mkt bra konditions träning som inte sliter så mkt på leder etc. Amstaff kanske inte gillar vatten precis som staffarna, men man kan alltid lära de.
Ett tips bara, om du inte hittar nåt löpband =0)/Ida(malins kompis)

Nica Hansson sa...

Va härligt med tips, tack så mycket!

Skulle jättegärna simträna med Abbie, hon gillar vatten... var o testade basängen på Norsholm för nåt år sen när vi fick massageutbildning där.
Men fick för mig att de va så dyyrt? :/