fredag 19 november 2010

Hemma o helg!

Ja den lilla turen till Sthlm gick ju smärtfritt o var väldigt uppskattad, av oss båda!

Åkte först till Lotta på arenan i norrpan o släppte av Abbie som skulle leka med henne o Rut medan vi var borta.
Drog vidare o anlände Årsta strax efter 2.
Hittade till hotellet rätt smidigt med hjälp av GPS'en.
Checkade in o, checkade läget... o somnade i sängen :P
Märks att man har blivit lite äldre eller? höhö.
Efter gubb o kärringvilet piggna vi till lite o drog in till stan. Jag är inte ett dugg hemma i sthlm, o antar att man inte kan säga "stan" när man ska in till "centrum" eftersom de finns norr, o söder o fan o hans moster.
Vi orkade inte krångla med att leta buss/tåg/tunnelbana så vi tog bilen. Inte ett smart drag.
Först åkte vi förbi en sån däringe trängselskatt tjofräs, sen parkerade vi i ett parkeringshus innan kl 18 o då kostar de tydligen en miljon, o sen var de inte gångavstånd till Stand-up klubben vi skulle till, så fick flytta bilen till ett nytt parkeringshus.
De gick väl på i runda slängar 200pix. Inte så man trillar av pinnen, men man är ju van med Linkans 3h för 15kr :D
Men vi gick iaf o strosade lite på stan o köpte lite hårfärg, o jag fyndade ett par skor o en väska!
Rätt tråkig är man ju när man handlar på Din sko, HM, Carlings o Cubus... när vi har dom butikerna i Linkan, men sortimentet var ju lite större... iaf :P
Käkade god mat o skrattade gott åt killarna o tjejen på Underbara Bar, det var iaf lite annorlunda mot vad man kan göra här hemma. Stand-up is the shit!

På onsdagmorgonen väckte jag födelsedagsmannen med present på sängen!
Kändes som vi kunnat sova 8h till när vi vaknade på morgonen. Helt sjukt hur trött man kan va!
Sen gick vi ner o käka frulle, ställde skumpan på kylning, o gjorde oss i ordning för lite mer utforskande av staden.
Kändes inte så himla speciellt med sthlms shopping, men visst är de kul o göra nån annan stad ibland!
Käkade lite kinamat, där man även kunde välja sushibuffé. "Tyvärr" var M alldeles för mätt för o prova sushin... oflyt...*host* men jag åt iaf, o gillade!
3'e gången gillt kanske man säger, men nu vet jag iaf att jag faktiskt gillar't!
Första gången var blä, andra gången va helt ok, o tredje gången nu var god.
Kom tillbaka till hotellet med lite nytt nagellack, mössa o vantar.

Korkade upp skumpan o drog i oss den, plus lite vin - sen bar de av mot Globen o Taste of chaos!
Hårda killar (o tjej) som spelade hård musik, olika band av dessa valörer. Jag gillade mest Papa Roach - dom går alltid hem :)
M var nöjd när vi åkte därifrån, för han fångade en trumpinne! Han gillar sånt.
Fick skjuts tillbaka av snälla Gobo o hans tjej som bara var på snabbvisit i staden under kvällen.

Morgonen därpå var lite mörk o grå för vissa, men jag hade sånt sjuuuk cravings efter äggröra, så jag var bara tvungen o dra på mig kläder o hasa mig ner till frullen.
Äggröra, macka o äppeljuice satt fint där de skulle vill jag lova.
La mig med kläder på sängen o somnade om till 11.
Dags för dusch, vill ju inte lukta usch. O man får ju passa på när man inte har nån dusch hemma ännu!

Blev en rätt seg resa hem, men bra förare som man är så bjuder jag alltid in till lite allsång, om jag så ska sjunga helt själv.

Kom på snillerblixten att jag verkligen ville ha nåt o pilla med när jag kom hem.
Så innan jag lämnade av M hemma hos sig så tvingade jag med han till Rusta. Ville titta på löpbandet dom hade!
Men efter typ 3min i butiken så blev jag helt rasande...
Vi hittade löpbandet, men det var inte ikopplat så vi gick för att fråga någon.
Hittade en brudjävel med stans attitydsproblem.
"Azzåh det är inget löpband, det är ett promenadband! Man kan inte springa på det!"
"Ehm, nehe... vad är det för skillnad då?"
"Vaddå?"
"Ja vad är det som skiljer mellan ett löpband o ett promenadband?"
"Jaa azzå det är ju till för att gå på, inte springa..."
"Jaha, vad är de snabbaste som bandet går i då, vad är det för hastigheter?"
"Vaddå hastigheter?"
"Ja va är de för hastigheter på PROMENADBANDET?"
"Det är väl från 1-10 tror jag o 1 är ju typ såhär *visar genom att gå i slowmotion o ser helt hjärndöd ut samtidigt* det saktaste man kan gå typ, man rör sig knappt.."
"Det var inte ikopplat därborta tror du att man kan koppla in det så jag kan få se?"
"Vet inte... det brukar hänga sladdar från taket, men jag tror att dom går på en timer... får väl kolla..."
Sen gick vi bort o koppla in PROMENADbandet, o jag tryckte på en massa knappar o fick igång nåt program så den gick upp i iaf nummer 8 som jag tyckte var helt ok snabbt.
"Ja även att de går rätt snabbt så får man inte springa på det, för de håller det inte till...!"
"Det är inte jag som ska springa på det, det är min hund..."
"aja, det finns ju inne på lager iaf.."
"Men det ser ju bra ut, sen tänkte jag ansöka om ett sånt där Rusta kort? Det stod att man kunde ansöka om det i butiken..."
"Jaha.. ok.. då får du gå till datorn.."
"Är det vid kassorna eller?"
"NEJ, vi får gå till DATORN.."
- Här började jag typ koka inombords.
När ni väl kom till datorn så hade hon nog aldrig sett ett tangentbord förut, utöver att hon var helt socialt missbildad, så vad hon gjorde i en butik det får gärna nån förklara för mig.
Hon kunde inte stava till nånting, o systemet la ner.. tillslut blev det iaf avslag för att jag hade ansökt om detta kort på hemsidan (men eftersom man då var tvungen o ta en kopia på sitt leg o skicka tillbaka så tyckte jag att det verkade smidigare o fixa allt i butiken istället)
Detta kunde hon ju självklart inte fixa (shocker)
Så ja, vi åkte dit helt i jävlar i mig onödan. O jag vart asförbannad på köpet för att hon va så jävla CP. Men M köpte iaf en dörrmatta... haha.
Så de va bara att åka hem, tog en kopia jävel på legget på jobbet idag, o får posta skiten imorrn.. så kanske jag har ett jävla fitt Rustakort om nån vecka eller 2.
Bara för att jag inte kan hosta fram 2500:- från bakfickan... (ofta man hostar från baken...)

Nu börjar vi komma längst ner på världens längsta blogginlägg iaf.

Jobb idag.
Jobb imorrn till 1. Skulle ha gått på Mia Skäringers föreställning imorrnkväll, men hon har tydligen sjuknat till o ställt in helgens föreställningar - bajs. Kanske blir att färga håret istället. Tordes inte köpa nåt jättemaffigt, men hoppas att de kommer synas iaf!

På söndag kommer la familia o firar min födelsedag. Jag ska bjuda på mat o efterätt. Hepp!

De var faktiskt allt. Nu ska jag hugga in på mini häagen Dazs nummer 2. Soh Smöll and soh kjut!

Hej!


Rummet.----------------Martin försöker spela CSI

Eliten!------------------Några fynd

Ett av M's fynd-------------------Alive and kicking

Smurf!----------------Fäst. Skumpa i vinglas o lösgodis.

Glatt gäng!-------------M viskar nåt viktigt så ingen annan hör

Den här killen gjorde "kråkan". Dom andra var inte sena på att göra detsamma!

Inga kommentarer: