torsdag 11 november 2010

Kan nån förklara?

Kan nån vänlig själ förklara för mig varför jag inte kan varva ner o bara tillåta mig att göra "ingenting"?
O kan denna någon också förklara för mig varför 1h känns som en pisskvart?

Eftersom jag typ gör saker hela tiden, fast det känns som jag inte gör nånting, så blir min hjärna "uppe i varv" fram tills jag ska sova. Då stänger den av.

Jag ska förklara för er:
Vi kan ta dagens datum som exempel.
Jag vaknar av mig själv typ klockan 7. JÄMT! Den här gången stod larmet på 7.30, o jag lyckades somna om och vakna tyo 2 min innan larmet går av. Sen kan jag inte somna om. Så gick upp typ 8 som senast tror jag.
Jag hade några små ärenden på stan som jag fixade och var hemma igen vid 10.30.
Bakade lite... klockan blev väl 12 när jag var klar.
Då hade jag alltså "fri tid" fram till 16.30 innan det var dags o jobba.
SKÖNT!
MEN...
Jag kan inte varva ner. Jag ville egentligen kolla lite serier o bara "va".
Men helt plötsligt är klockan 2. "FAN!" tänker jag för att tiden går så fort när jag knappt gjort nånting. Slö surfat lite o samtidigt glott på tv typ.
Tar ut Abbie en sväng o slasket.
Är inne igen strax innan 3. Tänker att jag inte behöver börja med maten förns typ 15.30.
Sätter mig framför tv'n igen.
Sen blev det laga mat, hann inte ens äta maten utan fick ta med matlåda till jobbet, o sen fullt ös på jobbet fram till 23.30 ikväll när jag slutade.

Den där "fri tiden" som jag hade kändes ju inte ens!!
Jag kan sitta både 3-4-5timmar framför datorn/tv'n men ändå känner jag inte att jag har "slappat"... skitskumt o förklara...
O så tänker jag på minst 3 andra grejer jag borde göra istället för o sitta o glo på en skärm.
Men orkar inte.

Köpte Berocca Boost för o bli lite piggare om dagarna, eftersom jag JÄMT somnar annars på kvällen när jag sätter mig ner. Inte direkt jätte socialt när man är hemma hos M.
"Ska vi kolla på nån film?" betyder numera: "Ska JAG kolla på film, o DU sova?"
Tror de funkar litegrann iaf...

Aja.

Nu är klockan över 1 på natten o de är nog dags för mig att hit the hay.

Inga kommentarer: