tisdag 11 januari 2011

Ledig mitt i vecka, jo jag tackar ja!

Gjorde nästan ingenting att man jobbade heldag igår,iaf när man vet att man är helt ledig dagen efter!
Eftersom jag jobbade nyårsfton och trettondagen så får jag 2 extra lediga dagar.
Så denna vecka är jag ledig 3 dagar! Tisdag, fredag o söndag.
Dock inte helt ledig, för på fredag o söndag städar jag tåg från 21-01, men dock ändå.

Började denna härliga soliga dag med att ta tillbaka några zoner som jag förlorade igår. Jag o M tog en kvällsprommis igår o tog 3 zoner, som självklart nån snott nu under morgonen. Skam den som ger sig!
Vi gick samma runda imorrse, typ stångån bort till sporthallen, sen gick vi över till rececentrum, in till stan o bort till hemköp o tillbaka hem. Det var inte ens jobbigt!
Missförstå mig inte, men när man är ute o går så har man oftast redan en gjort rutt som man ska gå, som man vet ungefär hur lång tid den tar, o hur den ser ut. Men nu så gick vi bara lite på måfå (för att sno fler zoner mitt inne i stan förstås, jag är skadad.. jag är medveten om det. Men hälsosamt skadad iaf!) o då var det helt plötsligt mycket roligare att strosa!
O Abbie fick sig nån halvtimmes stadsträning oxå, med massa folk, andra hundar, matos o trafik. Hon skötte sig jättebra. Drog ingenting i kopplet utan gick bredvid o spana.

Snodde med mig några tidningar hem som jag tänkte läsa nu, varva ner lite.
Sen hämtar jag M på jobbet när han slutar så åker vi o handlar inför denna veckas matlista!
I söndags blev det kyckling i jordnötssås.
Igår blev det en korvgryta, jättegod.
Resten av veckan ska det ätas
* Feta-ost kyckling
* Fläskfile gryta med bacon o en massa tjoffs
* Kassler i ostsås

På fredag ska jag träffa cillidill en sväng, de blir så långt mellan varven!
Den 22a Januari ska vi träffas hela gänget o käka o bowla, det ska bli riktigt skoj.
Ska se om man tar sig en tur ut till Ljungsbro i helgen oxå, kanske söndag.. en kompis nämnde nånting om en Lagotto-puppi, o den måste man ju bara få träffa!

Tack för mig, hej svej.

Inga kommentarer: