söndag 9 januari 2011

Söndag igen!

Matlistan har följts under veckan och allt smakade bra!
Eller jag kan säga att allt smakade JÄTTEbra, förutom en kycklinggryta vi gjorde med bea-sås... den smakade för mycket bea för min smak. Jag ÄLSKAR bea-sås, men konstigt nog blev det ändå för mycket. Kändes lite som att äta kyckling som badade i bea-sås... bea bea bea. Så nu har jag sagt det tillräckligt många gånger.

Har kikat lite på nästa veckas matsedel, vi får väl se om herrn i huset godkänner detta :)

I fredags jobbade jag till kl 18. Efter det blev det att åka o handla snask :)
Köpte en BoJ, o en påse naturgodis.
Men konstigt nog var jag inte så über sugen på godis ändå. Jag trodde att jag skulle va så sugen att jag köpte en av varje i hela affären. Men njae. Kan kanske ha med "dieten" o göra, då den gör att man håller blodsockret lågt, o på så sätt minskar det sötsug.
Gillar't!
Älskade M o hans syster gjorde färdigt Tacotårta tills jag kom hem , så det var bara att sätta sig till bords.
Halva BoJ'en åkte ner, o ett par godisar. Resten av godiset fick följa med till jobbet på lördagen.
Jobblördag som sagt. Först på kundtjänsten från 9-16.. sen hem ett par timmar o vidare till tågen mellan 19-00.
O eftersom jag jobbade så mycket igår så bestämmer jag att jag får synda lite idag oxå ( fast tiden egentligen bara var till lördagkväll) så resten av BoJ'en ska jag äta till efterätt sen.

Sen måste jag bara ge en "shout out" för en App som jag blivit introducerad för (Tack Ida o Robert.. tror jag...hehe)
Turf heter den. Det är som ett multiplayer spel där man med Gps'en ska "ta över" en massa områden. Områden är redan förmarkerade på kartan, sen måste du stå i området någon minut för att "ta över" det. Du får sen poäng för att du tog över området, o sen får du poäng för varje timme du äger det!
Jag var ju tvungen o prova direkt, o såg på kartan att det fanns ett område på Drottningbron.
När jag åkte hem till mig i fredagskväll så tog jag bilen över bron.. dock hade jag kartan väldigt utzommad så jag åkte ju givetvis för fort o hann inte stanna inom området... fick åka upp till rödljuset o göra en U-sväng. På vägen mot området (säg att det är ett området på ~10kvm) så lyckas jag åka förbi igen, då gjorde jag det smartaste jag kunde komma på o började backa! :) Samtidigt som det självklart kommer folk gående bredvid bilen... hehe... hej hej! Men jag lyckades stå still nån minut ta över området iaf. Score! Sen fanns det ett till område precis vid Tallboda centrum, haffade den på vägen hem oxå. Oftast är områdena inte nåbara med bil, utan det är på ställen man måste ta sig till fots.
Samanlagt har jag tagit över typ 7-8 områden nu, och begav mig till Rystad i förmiddags för att ta ett område till...
På kartan såg jag när jag zoomade in att det var dom 2 JAS-planen man ser på sidan av motorvägen mot Norrköping...men det såg ut som att det gick en liten gångväg hela vägen fram dit.
Tänkte gå först, men eftersom de va så jävla halt ute o det stod på googlemaps att de skulle ta 1h o gå till Rystad så fick de bli bilen. Vilket jag är jävla glad för nu.
Jag hittade vägen som gick jäms med området där flygplanen är, men ingen gångväg fram till dom.
O området där dom stod är ju i nån jävla inhägnad hage. Säg att det var nån kilometer fram dit, från där jag stod.
O nu när jag kommit så här långt så kan man ju inte ge sig, på så sätt är jag en jävla tävlingsmänniska. Tävla mot mig själv alltså.
Så jag hittade en öppning på inhägnaden, men då var man först tvungen o klättra upp för en backe, med snö upp till knäna, Abbie kämpade på som en idiot o va helt lyrisk över att klättra!
Jag borde däremot anat oråd redan där o gått till bilen istället... men det gjorde jag ju inte.
För hela den jävla kilometern fram till dom där jävla flygplanen var det snö upp till låren, med hård skare på. Så varenda steg skrapa mot smalbenen, o jag var dyngsur om skor o brallor. Men körde på ändå, haha. "Helt sjukt hur störd man kan va" tänkte jag för mig själv, medan Abbie skuttade fram som en hare i snön, som hon delvis försvann i.
Men kom iaf fram tillslut, tog det jävla området, o sen var de lättare o gå i sina egna fotspår på vägen tillbaka.
Hejja oss!
Men nu får jag fan ta o ge mig. Skadligt o hålla på sådär ju :P o Abbie gick sönder lite på innanlåren av all hård snö, men det är omplåstrat nu o hon mår frid o fröjd, o ser rätt jävla trött ut här i soffan.
Jag tycker att alla som läser med iPhone/android mobiler tar o fixar denna App o är med o slåss om områden nu! Bring it on.


Nu ska jag se om kycklingfiléerna har tinat så jag kan börja med maten!
Kyckling i jordnötsås... yum yum for my tumtum.
M slutar sent ikväll så jag får söndagsmysa lite själv med djuren tills dess.
Kors i krösamoset så har lillkatten slutat jama ihjäl sig dagen till ära!
O imorrn ska hon till vet'en... lika bra det.

Vi säger så. Hej.

2 kommentarer:

Ida sa...

Det ska nog mycket till för att den jävla "thunell" ska ta det området iallfall :)

Nica Hansson sa...

Ja, jag hatar honom lite i smyg. Han hade tagit 5 av mina 7 erövringar igår! Har han inget liv elle?? ;) :P