söndag 13 mars 2011

1451

Så många inlägg har jag på denna fina websida på det stora Internet'et.
Ännu fler, äldre fadäser hittar ni HÄR, på den gamla bloggen. Där finns säkert ett tusentals inlägg till, 40 tusen miljarder fler kanske. Vem räknar?

Denna helg spenderades genom att i fredags jobba och sedan åka till Martins syrra för o fira hennes födelsedag. God mat o najsig semletårta fick vi. O hon fick presenter. Som sig bör när man firar födelsedag! I efterskott dock.

I lördags jobbade jag lite igen. Sen kom Cilla o hämta upp mig o vi drog vidare till Norrpan.
Mia Skäringer stod på scen o vi skrattade, applåderade och fick oss en del tankeställare.
Det där med tragikomik är svårt. Ibland vet man inte om man ska skratta eller inte. Är hon allvarlig nu? Vafan skrattar folk för?
Hon har gått igenom mycket. Men vilket fin människa det blev av henne.
O sjunger jättefint! Gjorde inte ens lite ont att missa Mello, för hon sjöng nog bättre än dom alla.
Träffade även Sofie med sin mor o syster som var där. Dom satt på rad 3. Vi satt på front row. Hehe. Fick lite nackspärr kunde jag känna idag, dagen efter. Men värt ändå o sitta så nära.

Idag vaknade jag o M upp hemma hos mig. Vi drog iväg på Soff-jakt!
Vi hade tur sist för vi hittade en väldigt mysig och prisvärd då, men ville ju titta i de andra butikerna innan vi bestämde oss.
Från början var vi båda rörande överens om en divansoffa med "öppet avslut" som det heter, vilket egentligen är som 2 divaner.
Men sen upptäckte vi att alla jävla soffor såg ut så. Himla trist.
Kul o lägga pengar på en ny soffa o så kommer folk hem o säger "Va fin, den känner jag igen från där o där o där, o den såg jag där..." o.s.v.
Så dagen slutade med att vi beställde den vi hittade först. Vi hittade dock en bauta-soffa i dubbeldivan andan, som vi blev lite sugna på, men samtidigt hade vi inte fått plats med nånting annat i vardagsrummet då. Men 10 pers hade lätt fått plats i soffan iaf :)
Så den dyker hem till nya fågelboet om 8v. Det blir bra det.

Drog en powerwalk med Abbie när jag kom hem, plockade in all tvätt o sen la mig i soffan med en bytta glass. Den gled ner hela byttan. Oj då.

Skulle egentligen prova den nya SIA-glassen Berte, men nja. Va inte på humör att köpa nåt som kanske skulle va ogott.

Imorrn är det dags för en ny vecka.
Denna vecka gled förbi rätt skönt, Inget extra jobb. Lär förmodligen inte bli så mycket sånt i några månader framöver. Har några dagar att stämpla ut så det går ingen nöd i plånboken. Känns rätt skönt o hinna andas oxå ;)
Sen drar det väl igång igen under sommaren. Kan ju va gött om man vill spara undan lite o åka iväg nånstans. Den som lever får se!
Förutom jobb så ska jag iväg till gymmet iaf en kväll. Body-pump på tors. Sen väntar Stockholm o Rise Against på lördag! Gilla!


Fick nys om att Rebecca & Fiona ska spela på Platens i April. Skulle ju va najs o se dom! House musik på högvolym o ett jävla röj av dom där två damerna. Men jag vet ingen som skulle vilja hönga med? Frivilliga?

Nu blir det sängen. Skulle vilja läsa. Men kom just på att böckerna ligger nerpackade längst ner i en flyttlåda. Crap.

Inga kommentarer: