lördag 26 mars 2011

Det var den lördagen..


Hobbe höll på o ta livet av mig i förrgår när jag skulle släppa in honom. Han blev skrämd av en man som vi mötte i trappen, o tog spjärn med sina baktasseklor på min handled. Aj.
Skämtade lite på jobbet o sa att jag hade cut'at mig o va trött på livet, kom på sen att det kanske inte är så himla skojjigt skämt? Men äh, jag fnissade lite iaf. O R på jobbet tipsade om ett jättekul filmklipp på jåtjåb.


Dagen började med att snooza 73 gånger ungefär. Gick tillslut upp kl 7.50.
Hann iaf gå en prom med Abbie, fixa lite frulle att ta med till jobbet o dra kammen genom håret.
Hepp!
Tiden på jobbet gick förvånansvärt sakta idag. Det brukar kännas som tiden går fort på helgerna annars. Men har rätt livade arbetskamrater iaf så det höjde ju upp stämningen.

Blev SÅ himla sugen på o förändra hårfärgen... MEN - Jag vill inte bli brun, för det blir alltid grådassigt efter några tvättar, inte röd-tott för det är så många andra, blev lite sugen på jätteorange :) men det blev nerröstat av min andra hälft, så ja... jag hade väl inte så många fler färgen än blond o välja på.
Hittade en mörkblond/väldigt ljusbrun nyans, tänkte att det kunde va snajsigt med blonda slingor i sen. Så den fick det bli!
Lördagsmat fick bli Donken på lunchen, o en ost/skink paj på kvällen. Orka laga :P
Drog i mig en cider oxå, för att det är gott.

(looks like I have no boobs, behändigt!)
Färgen var ganska mörk när den väl var i håret, men efter jag sköljt ur så syns det... inte alls.
En aningens askgråigare blev det väl. O utväxten blev lite ljusare, konstigt egentligen eftersom färgen skulle va mörkare än vad jag har nu. Bleker och färgar på samma gång?
Så det kan bli så att jag baxar en ny färg imorrn efter jobbet. Känns rätt ovärt, men ändå mer ovärt att färga o det inte blir NÅN förändring!


Ikväll är M o spelar i norrpan med orkestern. Men kände inte att jag var pepp på o dra dit, skulle tydligen va ett litet hak, så jag stannade hemma o peppar inför Skärtorsdagen istället!
Då är det återigen dags för Platens spelning :)

Påtal om musik så blev jag glatt överraskad när jag såg att Guano Apes släppt en ny singel!
O nytt album kommer ut den 1 april. Hur fränt är inte det?? Lyssnade massa massa på dom i typ 8'an-9'an. Sen försvann dom, o nu är dom alltså tebax igen.
Dom spelar även i Sthlm i April. Är rätt jävla pepp på att dra! Har alltid velat se dom live. Hon är ju så frän Sandra ;) Well see.

Nu ska jag dra mig in till sängen istället. Är lite nojjig över klockan, för jag vet inte om mobilen ställer om sig själv eller inte. Får helt enkelt ställa fram en annan klocka o dra ett larm på den oxå, just in case.

Nighty night, suckers.

Inga kommentarer: