torsdag 24 mars 2011

Torsdagen den 24 Mars

Dagen innan löning.
O givetvis dagen med störst utgifter.

Var ju nojjig när jag skulle lämna in bilen, ville att det skulle kosta gratis, o det gjorde det ju nästan iaf.
Men när det kommer till Abbie så kan de (nästan) få kosta vad det vill.
Det gjorde inget ont alls att hosta upp 2papp när vi skulle därifrån. Visst blev jag en aning förvånad! Men men. Nu kan man sluta nojja o tro en massa. Efter man har vart hos en veterinär så VET man :) Det tycker jag känns skönt.
Pissigt bara att titta på kvittot o se att alla jävla tester dom gjorde på kisset är det som kostade mest.

Jag lyckades fånga upp lite kiss i en burk på morgonen. Trodde jag skulle behöva jaga henne, men hon är fan så oberörd min lilla tjej så hon satt glatt kvar o kissa trots att mammi klämde in en plastburk mellan bena på fröken :D Haha.
När vi kom dit så skulle Abbie såklart hälsa glatt på ALLA, nosa runt, o kika överallt.
Sen så kom tant veterinär o klämde o kände o lyssnade på Abbie o allt verkade bra. Liten rodnad på punanin bara. Urinet var det inge blod i, som man kunde se med blotta ögat iaf, så först sa hon att vi nog inte behövde nån antibiotika - då dom helst undviker det.
Men när hon tittat närmre på urinet så upptäckte dom en massa bakterier som simmade omkring o levde loppan där i. Så det fick bli antibiotika lik förbaskat. En variant till att börja med, o visar inte provresultatet att det är värre än vad dom trott så får hon fortsätta äta dessa 10 dagar, i andra fallet får vi nya starkare prylar.
Sen har hon lite svamp mellan tårna, o runt klorna... inge märkvärdigt, men dom hade tydligen några fantastiska wipes som man skulle tvätta tassarna med för 180 riksdaler o lättpåverkad som jag är så fick dom ju följa med hem oxå! Suck. Haha.
Men men. Alla kom hem nöjda o glada iaf. Typ.
Dom håller tydligen på med en "undersökning" oxå, angående demodex, så dom ville gärna ha med oss, och självklart ställer vi upp!
O dom behöver fler, runt 100 hundar ska dom få ihop, friska som sjuka, så alla med Amstaff o Engelska staffar MED papper får gärna höra av er till Djurdoktorn o hjälpa till.


Vägde henne oxå, o hon har inte gått ner ett gram sen tävlingen.
27,7 kilo hund! Trots att vi minskat på maten nu. Aja. Bara att acceptera nu. Kanske minskar det när man kan komma igång med konditionsträningen nu när marken är bar.

Eftersom jag var uppe med tuppen så hade vi ju lite extra tid över när vi kom hem, så jag passade på att åka bort till tippen o slänga lite random stuff. Gamla stekpannor, tavlor, sladdar till förbannelse o.s.v. Kände mig så himla duktig när jag kuta runt där borta :)

Påvägen hem stannade jag på Tempo o fick med mig ytterligare 3 bananas cartongas hem.
Så nu har jag 4st tomma att fylla. Gör nog det imorrn när jag ändå är ledig.

Sen är planen att det mesta i kartonväg ska bort till Martin så fort som möjligt, så vi bara har stora möbler kvar här o hämta på flyttdagen. O när det bara är stora möbler kvar så kan man börja flyttstäda oxå. Känns ju gött att badrummet är nytt o bara kräver lite avtorkning. Köket är som tur var inte så stort med diskbänk o så, så det lär väl gå rätt fort det med hoppas jag.

Hoppas vi kan få hem soffan relativt snabbt så man kan fixa inflyttningsfest sen :)

Längtar som fan till att bo där. Det gör inget om lägenheten känns "ok" för det kommer ändå vara VÅR lägenhet. Så skönt o ha ett boende gemensamt. Kunna bråka om vems tur det är att dammsuga, vem lagade mat sist, det var väl din tur att gå till affären? hihi. I will love every single bit of it :) För det är med M. O det är allt som spelar roll!

SÅ!
Nu ska jag wadda upp det som jag ser fram emot just nu närmsta tiden:
- Tävlingslydnads dagen på Bruks 2/4
- Ullareds-tripen med Cillidill 6/4
- Flytten nån vecka efter det
- Hardcore Superstars o Crash Diet den 16/4 ??
- Skärtorsdagsfest med Zombiesuckers på Platens 21/4
- Sen har vi den efterlängtade Party Kryssningen 7/5

Tadaaaa!

Vi säger så, hej!

(fan vilken superbloggare jag varit senaste dagarna, gilla't!)

Inga kommentarer: