måndag 7 mars 2011

Borta bra, men hemma bäst.

Tävlingshelgen avklarad.

Tajkonbussen kom o hämtade mig efter jobbet i fredags, gjorde ett depåstopp på Max o käkade lite. Sen bar det iväg. Jag o Lotta satt där bak o sjöng, medan pastorn, veronica o johan satt därfram.

Blev en hel del Rihanna dunkande kan jag känna. Hehe.
Kom ner till Malmö vid 23 tiden. Käkade lite sen blev de sängen direkt för o orka upp vid 6.30 på morgonen.
Tävlingen drog igång vid 10.00 i Lund. Tyngst till lättaste, vilket är till min fördel då det är mindre väntan till vår viktklass - 30kg.
Var kallt så in i bängen då vi var i en typ "loge" ute på vishan. Så man gick omkring o frös typ hela dagen.
Vid 17 var allt avklarat o vi åkte tillbaka till Malmö för o göra oss iordning o förfesta var tanken... tjena. Alla var as sega så alla satte sig i soffan o bah "ska du duscha eller? inte jag heller" "Ska du byta kläder? inte jag heller..." Sen var jag så jävla hungrig oxå, hade typ käkat frulle o en toast på hela dagen så jag tordes inte dra fram cidern, får då skulle jag stupat innan vi ens hunnit tillbaka.
Åkte en timme senare tillbaka till Lund för o festa, men de va inte så många som kom så vi käkade tacos, snacka lite, sen drog vi hem igen o sov. Haha, pensio varning!



Resultatet av tävlingen blev en näst sist placering av 9 stycken. Lite pinsamt. Men nån måste ju ta den placeringen oxå...
Fan.
När jag såg hennes kämparglöd så blev jag så jävla arg på mig själv att vi inte tränat hårdare under vintern. Klart som fan att hon inte skulle orka mer när hon knappt är musklad.
O jag som trodde hon hade tröttnat på o dra vagn, då de knappt gått alls i norrpan på rälsen.
Men! Så fel man kan ha.
2,5kg hade mystiskt placerat sig på hennes kropp oxå. Helt sjukt.
Antar att det har en smula med kastreringen o göra oxå.
Dags o börja motionera PÅ RIKTIGT.

Innan helgen fick vi reda på att vi får lägenheten i mitten på April!
Känns skönt o ha lite extra tid på sig. Hyresvärden ville hinna besiktiga lägenheten o fixa till det som kanske behövs. Var o köpte några flyttkartonger idag o fyllde upp 1 direkt med lite grejer från köket. Kände direkt att det lär gå åt ett par sånna där ...lådor... piu.
Can't wait for it to be done!

Blir ju oxå himla passande o dra till Ullaredet precis veckan innan! Shoppis shoppis.

Var på VTI imorrse o körde bilsimulator. Det var lite spännande :)
En jobbarkompis mamma som jobbar där o dom behövde försökspersoner till ett litet test.
Det var inte jätte verklighetstroget o köra, för omgivningen kändes som den drog förbi i typ 70, men när man kollade hastighetsmätaren så stod den på 130 typ :P
Ooops. Det var en 100 väg.
"Här gick det undan!" sa fröken som visade mig allt o som höll koll på mig utifrån.
Jajabulle! Räser-Nica!
1h satt man o körde sen fick man svara på massa frågor. Helt ok för den pengen man fick som tack oxå!

Nu får gärna veckan gå fort så det blir lördag snart. Norrköping o Mia Skäringer!
Skrattfest :)

Nu ska jag mysa ner mig i soffan o glo på Tv.
Har ju så många kanaler hemma ju :P M har bara 1,2,4 o 6'an.

Tack o godnatt!

Inga kommentarer: