onsdag 2 mars 2011

The update from hell!

HÅLL I ER NU!

Hur fan mår ni?
O hur fan mår jag?
Ni har ju ingen aning, jag har ju inte uppdaterat vettigt på flera dagar. Stackars stackars er...

Sitter här i soffan hemma hos M. Om en timme är de dags o dra iväg o träna lite. De va nog 2v sen sist. Hoppla!
Ett step-pass står på schemat. Måste flåsa till det lite innan bara. För sist gick jag typ upp på morgonen, tog en kort lugn prom med Abbie, satte i mig lite frukost - Sen nån timme senare körde jag gärnet på Step-passet o PANG så blev jag svimfärdig o va tvungen o sätta mig ner för o inte svimma. Pinigt! Kom liksom inte igång efter det. Men fick ett svettanfall som hette duga. Oh lord!

Abbie har fått sig lite mer träning dom senaste veckorna. Tävling nu på lördag i Lund, av alla ställen ;)
Rälsvagnen i Norrpan har inte gått alls. Hon har inte vart pepp en enda gång. Så jag hoppas hon blir gladare av den vanliga vagnen i Lund sen.
Jag siktar på att iaf komma näst sist - eller bättre! höhö.
Ska väga henne sen så jag inte får en chock när vi vägen in henne för tävlingen sen.
26 kilo? 25? 27? :O We'll see.

I april så blir det iaf av med Rallylydnaden + en tävlingslydnadsdag på bruksan.
Får med mig Ida o hennes staffe Ralf (Raffestaffe!) till rallylydnaden, så det blir nog skoj!
Sen får vi se om det blir som jag tror -Att lydnaden kommer ta över lite detta år, o Wp'n kommer mer användas som motion.

Idag är den stora dagen!
Vi har ju letat lägenhet i vad som känns en oändlighet nu.
Lägenheten jag skrev om sist, den som vi var superintresserade av, har heeeelt dragit ut på tiden. Vi har snackat med hon som bor där. Men hyresvärden har vart as seg o inte tagit tag i detta förns nu! SÅ, idag ska vi (eller bara M, eftersom jag jobbar i eftermiddag) få titta på lägenheten, och vi har första tjing, så vill vi ha den så får vi den!
En 3,5'a vindsvåning 2 kvarter bort i Tannefors, 88kvm, billig hyra. Dock ingen balkong eller så, men tillgång till utegården på baksidan om huset.
Vi har ju självklart vart där borta o smugit omkring o tittat, o huset ser ju helt ok ut. Kan tänka mig att lägenheten inte är så ljus, med tanke på att det bara är sånna takfönster, plus vanliga fönster på kortsidan av huset. Men vi hoppas iaf på att den är fin o bebolig!
Inflytt 1 april, då hon som bor där nu ska ut tidigare. Så det blir ju hem o räserpacka o städa i 3,5 vecka framöver nu isf. Jisses.
OOOMMMM det nu blir nånting. (självklart har jag redan flyttat in in my mind)

Sockersuget har vart förjävla stort de senaste 2v. En vecka skyller jag helt på PMS o lingonvecka. Den andra veckan gick lixom åt till att avvänja sig.. höhö.
Men nu har vi lagat god LCHF mat igen ett par dagar o det känns bättre i själen. Duktiga M som stått för matlagningen då han jobbat kväll. Hejja honom!

Har fått hem 2 kuponger som jag får hämta ut en Ekströms kladdkaka, och en Dr Oetkers pizza med!
Det är Smartson som står bakom dom kupongerna.
Samma som jag fick provsmaka Arla smaksatt grädde ifrån.
Skitbra ju! Gratis, mot att man skriver en recension, eller svarar på en enkät om vad man tyckte om produkten.
Go fetch!

Klickade hem lite kläder från H&M o Campadre (oops!) så nu har jag 3 par vårskor som väntar på att bli använda. Så snön - GET LOST!
Längtar som fan till april för en tredje anledning (fan ALLT händer i april, nu när jag tänker efter) - Då ska CillY o jag iväg på ännu en resa till shopingmeckat... Gekås i Ullared. Yei!
Jag vet att jag inte var så stormöverväldigad sist jag var där, men så är det ibland. Vissa gånger hittar man massa roliga saker, o andra gånger så hittar man ingenting kul alls.
Jag hoppas på alternativ nummer 1 denna gång, o kommer förmodligen o köpa en massa till lägenheten isf.
6 april avgår resan!

Sen har vi nåt i Maj att se fram emot oxå. 7'e närmare bestämt.
Partykryss! :)
Hela gänget på 8 pers drar iväg, det kommer bli awesome!
Denna gång ska vi dock åka Birka Paradise. Aldrig åkt nåt annat än Vikingline Cinderella - så det blir ju najs o få prova nåt nytt.
O eftersom Cinderella inte öppnar sin spritförsäljning förens på hemresan numera så fanns det många bra anledningar till att välja en annan båt ;)

I mars har vi ju lite o se fram emot oxå, för den delen.
Tävlingen nu i helgen.
Sen ska vi till hufvudstaden o glo på Rise against igen!
På måndag ska jag till VTI o köra bilsimulator. Det kanske inte är så stor grej, men kul :) o så får man en peng för det oxå. Fint!
12 Mars ska de troligtvis vara dags o se Mia Skäringer. Det blev ju inställd sist de skulle va, för hon typ gick in i väggen. Men hoppas hon kan va på benen igen nu o skoja till det lite för oss.
Sen spelar M's band i Norrpan den 26'e. Får väl se om man hänger med o tittar o klappar takten.

Jaaa, det var väl allt.
Nu är de dags o gitta!

Hej.

Inga kommentarer: