tisdag 22 mars 2011

Solen skiner, himlen är blå...

Somnade till storm igår, o vaknade till det imorrse oxå.
Men solen skiner iaf, så det gör inte så mycket.

Börjar typ 2 hela veckan, kort-dagar. Men jobbar hela helgen.
Frågan är bara vad man ska fylla ut förmiddagarna med?
Jag har hamnat i en "icke gymmet" period nu, där jag inte alls vill ta mig till gymmet.
Även att jag intalar mig att det är ok att även åka dit o bara köra crosstrainer 20-30min. Då får man iaf jobba lite på flåset. Men nae... ingen lust. Alls.
Det får räcka med långpromenadet, tänker jag.
Men Abbie har oxå hamnat i nån jävla lat-period. Vet inte vad som hänt. När vi är ute o går så går hon o lunkar typ 1m bakom mig, som en gammal pensionär. Hon brukar alltid vara allert o kuta före o va nyfiken på allt. Körde igenom lite lydnadsövningar förut oxå, det gick väl "sådär". Hon kan dom men allt går i slowmotion, o så fokuserar hon NOLL. Säger man "fot" så får hon helt plötsligt för sig att lägga sig ner...sen ligger hon där ett bra tag innan hon tittar på mig o tänker "Va saru saru föresten?"
Suck.
O cykla gick ju inte heller så bra. En stund. Men sen blev det tråkigt o fick slita med henne hem. För då blir jag på dåligt humör o vägrar låta henne vinna. "NEJ! Vi ska inte gå, nu springer du!" O de blir ju säkert en skojig upplevelse för henne...
Hoppas att det släpper lite nu när jag snart ska på Tävlingslydnads dag, rallylydnaden o sen ska jag o några kamphundskompisar samla ihop oss nån dag i veckan o träna lydnad ihop. Det blir skoj, hoppas vi!
För min egen del så kan vi ju hoppas att jag går plus minus noll med träningen kontra ätandet iaf.

Tänkte att jag skulle premiär tvätta bilen ute på parkeringen förut. Tjena. Det gick ju självklart inte. Dom har tydligen skruvat bort hela vattenkranen på utsidan av huset. Ja, varför inte!?
Typiskt.

Nu får det bli en dusch o ja, sen vetefaen...

Inga kommentarer: