lördag 17 april 2010

*rap!*

Jag är inte speciellt kvinnlig av mig.
Jag är inte manhaftig!
Men jag är inte heller speciellt lady-like.
Men är de så många tjejer som är det nuförtiden?
Jag rapar.
Hemskt va?
Men ändå så himla naturligt. De ska ju liksom ut?

Varför börjar jag ett blogginlägg om detta?
I have like nooo idea.

Sitter o verkligen baljar i mig Pepsi. Så himla törstig!
O till det äter jag lite choklad.
Jag har smällt i mig 2 stora chokladkakor på 2 dagar nu.
Det är 1 om dagen. Ser ni? Helt underbart smart är jag.
Jag tycker inte att det är direkt "ok".
Men finaste M o jag tyckte de var en bra idé o äta nåt gott efter maten... o de blir så rätt ofta. Vi gillar o äta. Är de ovanligt? Jag tror det inte! Jag tror många gillar att äta. Det är liksom... gott.
Så då köpte han en chokladkaka.
Den åt vi inte upp. Inte ens lite.
Sen var han snäll o tog med den till jobbet i går. Så jag kunde äta på den under kvällen när jag skulle jobba.
Det visste inte jag. Så jag köpte en egen chokladkaka till kvällen.
Så jag hade alltså 2.
Men åt bara 1 under kvällen. De va väl ändå rätt bra? Jag kunde ju rent tekniskt ätit båda 2.
Så nu blev det alltså en kvar. O den äter jag nu.
Är ni med mig?
Känns detta intressant?
Har du plockat fram papper o penna så du kan skriva upp detta nu?
I think not.
MEN.
Jag ska nu försöka införa nyttiga dagar. Jag har gjort det förr, och tänker göra det igen.
Det innebär typ att man inte äter godis o sötsaker mån-tors. Fredag o lördag är fritt fram!
För min del, som jobbar söndagar så tycker jag nästan att jag ska va nyttig på söndag oxå.
Så låt oss säga:
Nyttig: Söndag till Torsdag
Onyttig: Fredag och Lördag.
Ska vi säga så?
Jag tycker det.
Det kommer kännas bättre, i själen. Aloe Vera själen. Som vi brukar säga.
Spännande!

Det gick iaf bra att jobba hela kvälla igår.
Men jisses va folk ska plugga!
Tog mig en välförtjänt sovmorgon idag. Till typ 10?
Kommer fan inte ihåg.
La upp ett fint schema för mig själv.
Nummer ett: Fixa sommardäcken.
Lastade in dom i bilen o åkte mot Ö**************. Där är det ungefär 100 arbetsmyror som springer hejvilt mellan alla bilar. O dom har typ alltid tid.
Jag gick in o la på mitt finaste leende:
"Hej! Tänkte höra om ni kunde byta däck på min bil?"
"Jalla jalla, babalabal shabba!" o.s.v typ nåt sånt. Sen var de helt plötsligt 2 grabbar på min bil.
Fint med service!
Tydligen har jag bromsat lite dåligt nu igen för däcken satt fast. Så dom fick slå bort dom med järnrör.
Jag tänkte många roliga tankar när jag såg 3 olika killar försöka slå olika hårt med detta järnrör på min bil.
Jag tänkte mest på den killen som slog hårdast.
"Det där har han nog gjort förr!" tänkte jag.
190 riksdaler senare o min bil har fina "sulor" igen. Helt förträffligt!

Eftersom jag hade packat med mig träningskläder så åkte jag även förbi gymmet.
Kom då underfund med att jag måste ladda in ny musik i mp3'an. De kändes nämligen som jag fick mest träningsvärk i pekfingret efter alla låtbyten.
Körde ett "Fat burn" program på crosstrainern. Det brukar jag aldrig göra. Jag brukar alltid köra "manual" och sen hastighets intervaller på samma motstånd. Då kan man liksom köra snabbt i refrängen o långsamt under verserna.
"Fat burn" programmet var mer tvärtom, motståndsintervaller alltså. 10 minuter på nivå 8 av 10 kändes mest lockande. O jag vet inte om det var väldigt lätt program eller om jag lyckats plocka upp nån kondition när jag gick innanför dörrarna men 10min gick alldeles galant! GILLA!
Sen körde jag en salig blandning av maskiner. Men koncentrerade mig på ben och rygg.
Det blev jag sådär lagom svettig av. Så jag rundade av med att sola en sväng oxå innan hemfärd.
Det var varmt. O jag blev brun.
Score!

Sen gick inte planeringen som beräknat för klockan var 15.30 när jag om hem.
Kl 16 skulle jag bege mig till Norrköping.
Så jag förblev ofräsch. Intorkad svett och solariebränd hud luktade jag.
Men vi liksom känner varann rätt väl i SWBA så man behöver aldrig skämmas... :P
Vi selade på hundarna o körde ett tungt DW pass i en massa jävla backar. De va lite jobbigt för mig oxå.
Man måste ju jobba upp en aptit!
Köpte med mig en bit marinerad fläskfilé, potatissallad och baguetter. De va inte fyfan sen kan jag lova!
Satt som ett smäck!
Hängde gäng hemma hos fam Hardcore, fredagsmys på hög nivå.

Nu har jag iaf kommit hem, jag har pratat med en fnitterfull M o hans vän, som är påväg till en rocknroll vän i karlskoga, och jag haaaaar duschat, don't you worry!

Ska ta mitt nyponrosdoftande jag o förpassa mig till sängen.
Imorrn ska jag nämligen göra.... ingenting.
Inte ett jävla skit har jag planerat. Jag hoppas på sol! Annars blir jag förbannad. Ok?

Godnatt!

Inga kommentarer: