söndag 30 maj 2010

1301- inlägget!

Inte dåligt va? :P

Jag har lite ont i halva ansiktet. Det är inte en propp va?
De gör liksom ont i bihålan på höger sida, och i en punkt mitt bak i huvvet.
Men jag tror att det är nacken som spökar som vanligt.
Måste fixa egen kudde hem till M, hans supertjucka kuddar passar inte mitt sovsätt :)

Igår tog jag mig en rejäl sovmorgon.
Var redo och fit for fight vid 11.
Då brummade jag bort till M, o så hängde vi på Gobo och Sofia o käkade lurre på Ming!
GILLA! Men att det är mättande med frityrsmet... :P
Efter det drog vi en shoppingrunda på stan.
Jag blev med ny liten retro radio! Eller ja, vi alla 4 blev med nya retro radios :D
Sofia o jag köpte rosa, givetvis, o grabbarna svarta.
Svinbra o ha i köket, o så kan man koppla in mp3'an oxå - den kommer hänga med ut i trädgården och till stranden i sommar.
Sen blev jag med neongult linne från Gina, o lite lipgloss från H&M. Sen fick de va bra.


Efter de åkte M iväg o jobbade några sketna timmar.
Jag passade på att färga underhåret igen under tiden. Jäkla brunt till o bli fesfärg efter bara några tvättar.
Men nu blev de iaf fint igen!
När han jobbat klart styrde jag kosan dit o så käkade vi mat i sällskap av hans lillsyrra.
Gott var det. Filmen "When in rome" var dock inte nåt o hänga i julgranen tyvärr.
Blev inte nån pensionärsvarning på tiden för sänggång, trots att vi skulle upp vid 5 för o dra till flygplatsen. Tror vi somnade vid 1.
Så efter dessa 4 härliga timmars sömn var man ju nåt så alldeles pigg när man vakna :)
M var pigg, men de va ju enbart adrenalin från resfebern.
Så de fyras gäng återförenades mitt i natten o drog till flygplatsen, tog lite knasiga kort, pussades lite, o vinkade dom hejdå.
Nu ska dom va i Amerikat i en veckas tid.
Jag hoppas på nåt fint när dom kommer hem iaf :P


När jag kom hem igen vid 5.30 dök jag ner i sängen igen.
Dock när jag klev ur bilen fick jag för en kort kort sekund för mig att dra med Abbie på långprommis när jag ändå var uppe, men jag ångrade mig ganska fort.
Svandyk i säng, o somnade faktiskt. Trodde inte de när de redan hade blivit ljust.
Gick upp efter 10 nångång efter att jag legat i sängen o funderat på vad jag skulle baka till mamma (och mig, höhö)
Kom inte på nåt bra, så jag tog lite inspiration från mina kokböcker, som jag typ aldrig annars bläddrar i.
En bok med bara chokladrecept kändes lockande o slutvalet blev en chokladrulltårta med grädde o jordgubbar, fast jag gjorde med mandarinklyftor istället, för jordgubbarna va förjävla dyra.
Den lyckades jag slå ihop på mindre än 1h, samtidigt som jag fixade mig iordning.
Vid 12.15 packade jag in allt i bilen o drog iväg.


En sedvanlig dag hos mamms o papps.
Mamma lagade god köttgryta! Det äts inte kött o potatis allt för ofta vill jag lova.
Sen tog vi en promenad ner till båten o Abbie tog årets första dopp o simtag efter en pinne. Hon älskar vatten, flicka!
Sen lapade vi sol på altanen o bara njöt som man bör.
På hemvägen lyssnade jag på P3. De brukar jag inte göra, eftersom dom alltid har en massa program som de ska pratas en massa i. Men just då var det P3 Dokumentär o de handlade om stormen Gudrun o när hon drog förbi. De va himla intressant o spännande faktiskt! Jag hann inte lyssna klart på allt dock...

Nu sitter jag o är supersugen på glass. Funderar starkt på att åka till Coop som har öppet till 22... men de känns samtidigt rätt jävla onödigt.

Jag är även extremt jävla irriterad på tv'n. Eller nej, inte tv'n - på bredbandstv'n! Boxen! Vafan kallar man det?!
Tv kanalerna som BBB sänder ut iaf. För de hackar på varenda jävla kanal, förstås!
Hur kul är det då?! Agh..pff..kll..duh..mfl...tss...
Det GÅR ju inte att titta.
Så de får ju bli nånting från datamaskinen o titta på istället.

Imorrn börjar jag 8... jobbar till 12 nånting. Inte så farligt va? :P

Aja.

Nighters.

Inga kommentarer: