tisdag 10 augusti 2010

Ahhhh...!

Just another day of 4hours work.
Det är som jag brukar säga ( jag säger ofta så himla bra saker) :
TÄNK om man kunde hitta ett jävla välbetalt jobb, låt oss säga dubbelt betalt mot vad jag har nu at least, då skulle jag ju klara mig på att jobba 4h om dagen. AWESOME! :)
Men nej. Let's get real.

Idag så drog jag med mig M till Olstorp o promenerade 5'an.
Tänka sig att han följde med! Jag behövde inte tjata alls mycket :)
När jag kom hem o tittade i brevlådan hade äntligen min UV lampa kommit!
Så swisch bort till affären för o hämta ut den.

Duschade lite, åt lite. O sen har jag suttit med dessa nedrans naglar resten av dagen.
Det blir så svårt när man tänker att de ska va så lätt, o sen blev de visst inte så lätt.
För de första rann de ju nagellim över hela fingrarna, o limmet är inte o leka med! Supder duper snabbtorkande. Så fingrarna limmades ihop lite :P
Sen så är gelen väldigt kladdig om man råka få de på fingrarna. Men de gick bort med aceton märkte jag sen iaf. Bra där!
Att blanda glitter med gele trodde jag oxå skulle va piece of cake, men jag blandade för lite så de blev inte så mycket glitter som jag ville ha. Så fick experimentera lite kan man säga. Men jag lärde mig en massa iaf! Så nästa gång kommer de gå som smort... ;)
Här är iaf resultatet:


För o va första gången så är de ändå helt ok. O bättre kommer de bli. Bara o hojta om ni har några fingrar till övers :D

Har även beställt lite nagelstickers och nagelbandsolja som är påväg. Haha. Vaddå att man snöar in helt på saker... jisses.

När jag skulle ta fram batterierna till kameran, som låg i skafferiet möttes jag av en råtta/mus/gnagare!!
Jag höll på o dö!
Visst att jag hört dom mycket väl på vinden och i väggarna, men jag har aldrig stött på nån.
De kraffsa till o nåt mörkt stack iväg över väggen.
Jävla skit. Fick slänga ut alla torrvaror o ställa på köksbordet. Funderar på o slänga in Hobbe där nån timme o se om han lyckas fånga nån.... fast jag har lite för dåligt samvete för sånt. Stackars musen vill ju bara bo här lite...

Dom kommer in genom hålet där... förstås.

Tog kort genom hålet.. men ingen råtta/mus/gnagare skymtades på bilden.

Aja, nu ska jag fortsätta titta på när Leila bakar... de vattnas i munnen på mig, jag skojar inte.
Munkar....mm... Jag får nog poppa lite popcorn för o stilla begäret.

Pyss & Häj

2 kommentarer:

malin sa...

ÅH va snygga!!! Du får gärna öva på mej =)

Appropå Leila bakar så ska ja baka hennes cupcake till helgen då ja ska på knytis kalas =)

Nica Hansson sa...

Tack så mycket :) Vi får styra när du har några timmar till övers :P
Hon bakade en schwarzwald tårta oxå! Den såg INTE äcklig ut!