måndag 9 augusti 2010

Ordbajs

Veckan went by so fast.
Beror nog mest på att man jobbade bort den.

I onsdags åka jag o en kollega till sthlm o närmare bestämt Glöben.
Fick lära oss lite matnyttigt, som kan behöver i framtiden.
Käkade god mat på grekiska (föreningen :P) kolgrillen.
Man blev rätt seg av o gå upp tidigt, sitta still på tåget 2h, lära sig massa ny info några timmar, sen sitta på tåget 2h igen. Man kan säga att jag däcka på tåget hem. Mest för att världens jobbigaste attention whore satte sig brevid mig. GAH.

I fredags så gick jag o några andra jobbarkompisar på Forever Young.
De va la trevligt. Mest kul o se alla "nostalgister", som blev helt tokiga av banden som spelade.
Jag o Elin passade på att tränga oss in längst fram på Alphaville. Det tog liksom stopp 2/3 fram, varav Elin utropar "Jag KAN längre om jag vill!" Haha. Vi rycktes strax därefter med av några kavaj nostalgister och tillslut stod vi iaf en rad bakom längst fram. Ehh? Världens trögaste förklaring. Men anywhooo. Kul var det!

Lördagen var första och enda lediga dagen på veckan. Passade på att göra så lite som möjligt.
Åkte till Kisa o gjorde upp sista delen av bilaffären. Stannade utanför Slaka påvägen hem och gick en sväng med Abbie. Hon simmade i viken efter en PET flaska, helt utan flytväst! Duktiga hund. Jag var påväg å hoppa i efter henne eftersom hon alltid slänger sig ut i vattnet, o flytvästen brukar ju hjälpa till o hålla henne på ytan då, så den här gången sjönk hon ju så bara nosen va ovan vattenytan. Men hon paddla på som en tok så hon hitta upp till ytan som tur va :)
Väl hemma igen lagade jag mat, o göttade mig mest åt att jag "slapp" vara ute i geggigt spöregn på nån struntfestival som tydligen kallas Sonisphere :P

Söndag var de dags för jobb igen. Men avslutade dagen med att träffa darrling. Som f.ö hade duschat av sig all lera kvällen till ära ;) Vi har ju inte umgåts i överflöd sista tiden direkt. Jobbar lite om varandra, eller så är vi allmänt svintrötta så vi bah somnar.
Vi sliter ju inte ut varandra iaf!

Den här veckan känns mer göttig.
Jobbade till 12 idag, o imorrn oxå.
Passade på o premiär blippa nya gymkortet!
Sa ju upp mitt förra under sommaren. O hoppade på ett bra erbjudande nu ett år till.
Så jag fick ju hem ett nytt kort.
Det funkade alldeles utmärkt, och gymmet gjorde mig svettig - so that was all good.
Körde crosstrainern 10 min som uppvärmning, höll på o dö.
Sen körde jag lite blandat rygg/axlar/armar.
När jag kom hem gick jag 2,5an med Abbie. Skön nervarvning. Lagade lite mat. Sen hade jag telefondejt med A i 2,5h... lite lagom :P

Tänkte jag skulle dra en sväng i Olstorp imorrn efter jobbet. Får man med sig M på de tro? :P

Jag vill en så himla massa saker just nu. Men så säger ju som vanligt alltid tiden o pengarna stopp.
Vill verkligen dra en trip till Anna i GbG under september månad. Måste ju titta nya huset o hälsa på bebis!!
I Oktober ska de tittas på musik. M's band och Sönnic spelar på Skylten! Yeezz azzå.
I November fyller M o jag. Då ska de banne mig oxå tittas på musik o kanske nån mysig hotellvistelse på det.
O nästa månad kan jag skaffa ny telefunk oxå, för abonnemanget går ut i Dec. Yei!
Men vad ska man ha? Iphone 4 säger vissa, jag hävdar att de trist o ha nåt som alla har. Funtar på en HTC? Bara hört bra om dom, från de som har dem. HTC Desire...eller Aria...

Resten av veckan?
-Jobb till 12 imorrn, sen Olstorp, sen hoppas jag min UV lampa kommer så jag kan börja med naglarna!
- Sthlm på onsdag
-Ledig torsdag
-Jobb hela helgen. 6mån med bäjb på lördag, men han slutar sent så vi får väl se vad som hittas på.

SÅ! Nu har jag uppdaterat er igen. Känns bra va? Erkänn.

Avslutar med lite bilder. Skön som jag är.


Fångade några Rönnbär på bild! Inte dåligt!

Vilka djur är de mest synd om i skogen?...

Jag vill, jag vill, jag vill vinna den!!

Det ser ut som om jag har knasig näsa och jete kårta ben! Oh wait, I do.

Puss & Kläm

Inga kommentarer: