måndag 30 augusti 2010

Back to school?

Sitter här med ljudet avstängt på tv'n. Tittade på nåt jåtjåbklipp på datan.
Det är iaf banketten för Polarpriset på tv'n.
Ärligt talat vet jag inte vad en bankett är, men dom klär sig fint o äter god mat kanske.
Sen vet jag inte vad Polarpriset är för nånting heller. Men Polarkaka vet jag vad det är, o det är gott!

Isländska Björk tror jag fick ett Polarpris. Så de går nog inte att äta, o har förmodligen nåt med musik o göra.

Sitter här o längtar tillbaka till skolbänken.
För visst tusan var de kul o gå i skolan?
Nu tänker jag mest på låg-högstadiet.
Lågstadiet... då följde mamma ofta mig till fritids innan hon stack till bussen för o åka till jobbet. Då hann man leka lite med dom andra barnen innan fröknarna samlade ihop oss som skulle till skolan. I GOD tid innan skolan började. Ändå var vi nästan alltid sena för vi kom på en himla massa roliga lekar på vägen :) Sen efter skolan hade vi sällskap tillbaka till fritids. Sen kom alltid pappa o hämtade mig efter jobbet. 16.45... alltid samma tid. Om mamma, som jobbade i affär, slutade sent så gjorde alltid pappa kvällsmat, ofta bullens varmkorv med bröd... haha.

Sen blev man större o började på högstadiet. Ny skola. Kommer ihåg att jag tyckte de va så läskigt o börja där. Då skulle man helt plötsligt gå upp svintidigt för o hinna käka frukost, välja ut kläder samt stå nån timme framför spegeln o fixa håret o sminka sig. Jisses va allt sånt var viktigt då. Jag körde mycket munktröjor/collage tröjor under den tiden. I alla möjliga jävla färger. För jag skulle bannemig aldrig köpa samma färg som alla andra hade. Fruit of the loom blev as poppis o alla skulle ha en t-shirt, en collage tröja o en munktröja, helt stört :) Jag hade en grön tischa, en svart (hör o häpna) munkis och en blå collage tröja. Kommer dock ihåg att jag tyckte dom vinröda tröjorna va as snygga... men dom var väl slut när jag var o shoppade.
Kommer ihåg allt konstigt som var poppis... efter Fruit of the loom så skulle alla ha Marwin collagetröjor... jag köpte självklart en orange, de va nog fan ingen annan som hade. O sen sånna där pjäx-liknande kängor, med snörning långt fram på skon... Jag kommer ihåg att jag tjatade på pappa att jag ville ha sånna... o köpte en storlek för stora.. så jag använde dom typ aldrig för fötterna blev ju skitstora, o de va ju fult :P
Jeansen från JC (som f.ö både Marwin o Fruit of the loom kom ifrån, hehe) skit... nu kommer jag inte på märket...
O efter att jag Prao'ade på Zigges frisörer! Från att ha tråkigt page i nån urtvättat brun/orange färg kom jag tillbaka till skolan ultra blond, med orangea slingor, typ snaggat i nacken åt alla håll o sidbena fram. Värsta puman, haha. Vissa kände inte ens igen mig. Efter det blev jag ûber fjortis. Savann byxor, massa smink, o så blev man full på Ljungsbro marknad av Pepters Pops o Hooch - alkoläsk när den var som bäst. O så blev jag tillsammans med min första kille...wooow.

Sen kom gymnasiet och man slog sig fri från allt.
Ny skola, nya vänner. Men samma gamla Veronica. Men nu var jag Veronica, inte tjejen som gömde sig bakom sin bästis.
Bästa skoltiden!
Trots att jag inte minns ett skit av vad vi egentligen lärde oss på Handel o Administration.
Men jag kollade upp min gymn.betyg häromsistens o ett MVG fanns de allt, någhra VG, o resten G.
Under gymnasietiden tog man körtkort, jag köpte min första bil, tog mitt första extrajobb...
Flyttade hemifrån nåt år efter jag slutade skolan.
Hepp.
Här står man nu... typ 8 år senare.

O konstaterar:
"att det var bättre förr..."

1 kommentar:

malin sa...

Crocker!! hette ju jeans märket! Iaf va de de som gällde på Kungsis ;)