tisdag 24 augusti 2010

Nu får jag faktiskt ta o skriva lite,

Sitter o tittar på Fångarna på fortet - så himla bra ju!
O vad var de precis innan?
Jo Rena rama Rolf!
Hah.
Fast typ 10 år senare kan jag tycka att Rolf skrek för jävla mycket, men Nisse Pisse Päronpung är fortfarande rolig.
Lite synd att de ska sändas mån-tis-ons... Fortet. Då kommer de ju ta slut jättefort.
De va bättre förr, när det bara gick på fredagkvällarna.

I lördags var de tjejkväll här hemma.
Cilla o Sofie kom o gästspelade!
Käkade lite välförtjänt (eller whatever..) PIZZA! O drack lite på det.
Roffade åt oss en filt o drog in till stan sen.
Visste inte redigt vart vi skulle placera oss, då de va så jävla mycket folk överallt. The Ark spelade i stan sörrni.
Men vi slog oss ner i domkyrkoparken o smygdrack, höhö. Poliser överallt ju!
Vid tolv va de dags o dra hem, men bussen missade jag med några minuter förstås så drog till Martins kompis o hängde med dom tills nästa buss tog mig hem.
Kändes som om de va sista versen för en drink utomhus... :( Sommaren är över...

Igår var mammi o pappi här o vi bytte bilar, o så hade dom med sig smörgåstårta! MUMMA.
Jag försökte mig på o baka stora bamsemuffins med hallon o lemoncurd. Dom blev stora, o ganska goda... dom är iaf borta nu :)
Så idag åkte pappi med min bil tillbaka till Töreboda. Ac'n funka ju inte så han skulle försöka fixa den.
Efter x-antal timmar så visade det sig att de inte alls gick o laga den. Eller rättare sagt den bilmeken kunde inte laga den.
Så pappa fick åka hem igen, utan att nåt gjordes. O fanskapet hade ändå mage o ta dom pengarna som förra ägaren glömde i bilen. O så tankade han upp min bil... som jag precis tankade full igår... dvs de gick i knappa 10liter...tack?'
Dom kom ändå överens om att vi kunde lämna den till nån AC expert här i stan så skulle dom höra av sig med kostnadsförslag, och kanske lösa det så... om de nu inte handlar om flera miljoner.
We'll see!

Imorrn är de lön igen. Gött! Jag har 4kr kvar på kontot... hur mycket brukar ni ha? :P
Kändes gött o få ut heltidslön iaf denna månad, även om den inte är mycket o jämföra med andra. Så en tur till Liseberg får de bli till helgen!
Skulle ju blivit Skogsröjet först, men vi struntade i de o tar tag i Liseberg innan de stänger för säsongen.
Jag åker dock på fredag o hälsar på Anna m. familj innan. Ska bli så kul o få gosa med lilla Emma som jag inte träffat än! O de va en stund sen jag träffade Anna o Calle oxå för den delen. Sen kommer resten av packet på lördag... ja alltså min fantastiska M, hans syrra o kanske den där Gobo ;)
I LOVE Liseberg - så vi håller tummarna för bra väder o lite folk!
Söta rara Liza ställer upp o tar hand om Abbie under tiden jag är borta, hejja henne!
Dom kommer nog få de mysigt, o ett plus att Abbie får vistas lite inne i storstan oxå, de kan hon behöva lära sig!

Värsta konstiga vädret idag.
Började klippa gräset när jag kom hem. Lagom när jag nästan va klar så kom det en regn skur. Körde in gräsklipparmonstret o gick in. Men regnet försvann på 2 röda. Så Abbie o jag gick bort o kastade lite frisbee som jag köpte idag. Den höll.... typ... 1 minut iaf! Sen tuggade hon sönder den.
Sen in för o laga mat o greja. Sen lagom när vi skulle ta oss en cykeltur så öppnade himlen sig o de bara vrääääkte ner. Så de blev inte mycket mer utomhus aktivitet idag.

"Slapp" åka till Sthlm imorrn, skulle vart sista gången. Men de kändes som vi kunde de mesta så de behövdes inte. Får jobba vanlig heldag istället. Hepp!
Jobbar till 12 på torsdag... hoppas på en lurre eller fika med E från jobbet, o kanske några flera. Sen blir de o dra till Norrpan på kvällskvisten o köra skiten ur Abbie så hon är trött o go hela helgen :P

Jaa... de va väl vad som hänt i mitt fantastiska liv sen sist!

!Håll till godo!

Inga kommentarer: